×
×
جدیدترین‌‌ها

الکاظمی: ایران به دنبال تضعیف دولت عراق نیست/ از هر فرصتی برای ثبات منطقه حمایت می‌کنیم

  • کد نوشته: 7148
  • اردیبهشت 20, 1400
  • «مصطفی الکاظمی»، نخست وزیر عراق گفت: ایرانی‌ها ثابت کردند، واقع بین هستند و تلاش می‌کنند، از دولت عراق حمایت کنند.
    الکاظمی: ایران به دنبال تضعیف دولت عراق نیست/ از هر فرصتی برای ثبات منطقه حمایت می‌کنیم

    به گزارش نخست نیوز ، «مصطفی الکاظمی»، نخست وزیر عراق در گفتگو با رسانه‌ها که شبکه الجزیره محورهایی از آن را منتشر کرده است، گفت: «ایرانی‌ها ثابت کردند، واقع بین هستند و تلاش می‌کنند، از دولت عراق حمایت کنند و گروه‌های شبه نظامی را از تضعیف و متزلزل کردن دولت باز دارند.»

    نخست وزیر عراق با اشاره به نقش منطقه‌ای عراق و با بیان اینکه تلاش می‌کند، این کشور را به مکانی برای صلح و گفتگوی منطقه‌ای تبدیل کند، افرود: «از هر فرصتی برای ثبات منطقه حمایت می‌کنیم».

    الکاظمی در بخش دیگری از سخنانش جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین و ممانعت مسلمانان از دسترسی به مقدساتشان را محکوم کرد، و افزود: «خواهان حمایت و دفاع از محله‌های فلسطینی نشین در قدس هستیم که از لحاظ تاریخی متعلق به آنها بود و سابقه دفاع از آن داشتند».

    وی درباره عادی سازی برخی از رژیم‌های عربی با رژیم صهیونیستی نیز گفت: «اگر عادی سازی روابط حق و حقوق ملت فلسطین را تأمین نمی‌کند، برای ما قابل قبول نیست».

    الکاظمی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه «به دنبال مناسبات خوب با واشنگتن هستیم»، افزود: «طی مذاکرات راهبردی، برای تنظیم و سازماندهی مناسبات خود با واشنگتن تلاش کردیم».

    نخست وزیر عرق با اشاره به اینکه مذاکرات راهبردی باعث خروج بیش از 60 درصد از نظامیان آمریکایی از عراق شد، گفت: «واشنگتن آشکار و شفاف اعلام کرد که نقش آمریکا در عراق پایان یافته است».

    الکاظمی همچنین در دیدار با اصحاب رسانه از استعفای خود گفت و اینکه چندین بار قصد داشته از مقام خود کناره گیری کند اما دو جریان «سائرون» و «الحکمه» مانع از انجام این کار شدند.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *