×
×
جدیدترین‌‌ها

تلاش ایران و روسیه در بیرون راندن آمریکا

  • کد نوشته: 71390
  • تیر 25, 1402
  • یک مقام ارشد وزرات دفاع آمریکا ضمن طرح ادعاهایی، گفت ایران و روسیه تلاش می‌کنند ارتش آمریکا را از سوریه بیرون کنند.

    تلاش ایران و روسیه در بیرون راندن آمریکا

    به گزارش نخست نیوز،یک مقام ارشد دفاعی آمریکا جمعه (۱۴ ژوئیه) گفت ایران و روسیه تلاش می‌کنند ارتش آمریکا را از سوریه بیرون کنند.

    به نوشته نشریه «واشنگتن اگزمینر»، «این مقام آمریکایی برای اولین بار فاش کرد یک هواپیمای روسی اوایل روز جمعه به صورت غیرحرفه‌ای نزدیک یک پهپاد MQ-۹ آمریکا پرواز کرد و هواپیمای دوم (روسیه) هم مدتی طولانی مشغول نظارت بر پایگاه التنف آمریکا در سوریه بود. آمریکا هیچ دارایی‌ای برای ممانعت از هواپیمای سرنشین‌دار بر فراز پایگاه خود نداشت».

    این ادعا در حالی است که «اولگ گورینوف» معاون مرکز هماهنگی روسیه در پایگاه «حمیمیم» جمعه در بیانیه‌ای از افزایش موارد نقض حریم هوایی سوریه از جانب هواپیماهای نظامی آمریکا خبر داد. طبق این بیانیه، پروازهای غیرقانونی آمریکا به خصوص در اطراف پایگاه التنف در جنوب شرق سوریه، خطر مستقیمی برای پروازهای غیرنظامی محسوب می‌شود.

    مقام پنتاگون در ادامه مدعی شد: قرار بر این است که ما همیشه سه مایل دریایی از هواپیماهای یکدیگر دور بمانیم و آن‌ها این فاصله را رعایت نکردند. بنابراین غیرحرفه‌ای می‌دانم زیرا آن‌ها (روس‌ها) از مقررات تعیین شده که برای عملیات‌های هوانوردی داریم، پیروی نمی‌کنند. اما مانند برخی از رهگیری‌های قبلی بی‌ملاحظه نبود.

    به گفته مقام ارشد دفاعی آمریکا، «این وقایع که همچنین شامل رهگیری شناورها از سوی ایران در آبراه‌های مجاور می‌شود، نشان‌دهنده افزایش قابل توجه اقدامات تهاجمی نیروهای روسیه در منطقه است». طبق ادعای وی، در حالی که در گذشته بارها موارد افزایشی وجود داشته، در بهار، آن‌ها متوجه آغاز دوره طولانی این رفتار شدند که هنوز ادامه دارد.

    وی افزود: ارزیابی من و برخی شواهدی که در تایید آن داریم، این است که در حالی که روسیه و ایران به هم نزدیک‌تر شده‌اند، این علاقه در دو طرف وجود دارد که ما را از سوریه بیرون برانند و بر ما کارزار فشار اعمال کنند.

    این مقام آمریکایی در ادامه گفت: تلاقی منافع بین این سه–ایرانی‌ها، روس‌ها و سوری‌ها– وجود دارد و ارزیابی من این است که درجه‌ای از همکاری و برنامه‌ریزی در جایی وجود دارد که آن‌ها به طور بالقوه به دنبال این هستند که چطور به ما در طول زمان فشار بیاورند تا ایالات متحده را بیرون کنند.

    به گفته وی، «به‌رغم افزایش اقدامات تهاجمی ارتش روسیه در غرب آسیا، آن‌ها شاهد تمایل آشکار از سوی روس‌ها برای وارد شدن به تنش با نیروهای آمریکایی نیستند. سران نظامی آمریکا هم نمی‌خواهند با نیروهای روسیه درگیر شوند».

    برچسب ها ایران روسیه سوریه

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *