×
×
جدیدترین‌‌ها

چین قوانین موقت در زمینه هوش مصنوعی مولد را منتشر می‌کند

  • کد نوشته: 71115
  • تیر 22, 1402
  • چین، هوش مصنوعی را حوزه‌ای می‌داند که مشتاق است در آن با ایالات متحده رقابت کند و در نظر دارد تا سال 2030 به یک رهبر جهانی هوش مصنوعی تبدیل شود.

    چین قوانین موقت در زمینه هوش مصنوعی مولد را منتشر می‌کند

    به گزارش نخست نیوز، چین اقدامات موقتی را روز پنجشنبه برای مدیریت صنعت پررونق هوش مصنوعی مولد (AI) خود صادر کرد و گفت که این اقدامات فقط برای خدمات ارائه‌شده به عموم اعمال می‌شود زیرا تنظیم‌کنندگان به دنبال حمایت از توسعه این فناوری هستند.

    طبق آنچه در گزارش رویترز آمده، این قوانین که قرار است از 15 آگوست به اجرا درآیند، پس از پایان یافتن سرکوب چند ساله در صنعت فناوری توسط پکن اعلام شد. چین به دنبال آن است تا پس از کنار گذاشتن محدودیت‌های کووید-19، اقتصاد را کندتر از حد انتظار بهبود ببخشد.

    قوانین روز پنجشنبه، پس از پیش‌نویس قوانینی که در ماه آوریل منتشر شد و شرکت‌ها را ملزم به ارائه ارزیابی‌های امنیتی قبل از ارائه پیشنهادات خود به عموم می‌کرد، محدوده اهداف تنظیم‌کننده را روشن کرد.

    «کای وانگ»، تحلیلگر «مورنینگ استار» گفت: «نسخه فعلی بسیار مطابق با انتظارات بازار است. این سیگنال مثبتی را ارسال می‌کند که تنظیم‌کننده‌ها راه را برای شرکت‌های چینی هموار می‌کنند تا محصولات خود را در مقیاس بزرگ عرضه کنند.»

    چین هوش مصنوعی را حوزه‌ای می‌داند که مشتاق است در آن با ایالات متحده رقابت کند و در نظر دارد تا سال 2030 به یک رهبر جهانی هوش مصنوعی تبدیل شود.

    به نظر می‌رسد که این کشور از منحنی نظارتی جلوتر است، زیرا کشورها در سطح جهان با چالش ایجاد نرده‌های محافظ برای فناوری هوش مصنوعی مولد دست و پنجه نرم می‌کنند.

    سرمایه‌گذاری در صحنه هوش مصنوعی مولد چین سرازیر شده است و شرکت‌های آن ده‌ها مدل هوش مصنوعی را راه‌اندازی کرده‌اند. شرکت‌ها تا زمانی که پکن قوانین مربوط به این فناوری را نهایی کرده و محصولات آن‌ها را تایید کند، از عرضه ربات‌های چت به عموم خودداری کردند.

    روز پنجشنبه، سازمان تنظیم‌کننده، اداره فضای سایبری چین (CAC) تکرار کرد که محتوای تولید‌شده توسط هوش مصنوعی مولد باید با ارزش های سوسیالیستی چین مطابقت داشته باشد.

    ارائه‌دهندگان خدمات باید اطمینان حاصل می‌کردند که حقوق مالکیت معنوی نقض نمی‌شود و توصیه می‌کنند که از منابع داده‌های قانونی استفاده شود.

    با این حال، این اقدامات برای کسانی که روی فناوری هوش مصنوعی مولد کار می کنند و قصد ندارند خدماتی را به مردم چین ارائه دهند، اعمال نمی‌شود.

    چین می‌خواهد توسعه این فناوری را تشویق کند و به حوزه‌هایی مانند الگوریتم‌های هوش مصنوعی مولد و نیمه‌رساناها اشاره کرد و همچنین قصد دارد تا در تدوین قوانین بین‌المللی مشارکت داشته باشد.

    سازمان تنظیم‌کننده همچنین اعلام داشت: «مقامات ملی مربوطه باید روش‌های نظارتی خود را به گونه‌ای بهبود بخشند که علمی و سازگار با نوآوری و توسعه باشد.»

    شرکت های فناوری چینی، مانند Alibaba Group (9988.HK) و Baidu Inc (9888.HK)، چت‌ربات‌های خود را به سبک ChatGPT توسعه دادند.

    در روز پنجشنبه، JD.com جدیدترین شرکتی بود که به این مسابقه پیوست و یک مدل زبان بزرگ با نام ChatRhino را راه‌اندازی کرد.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *