×
×
جدیدترین‌‌ها

متکدیان بااحساس ، مسوولان بی‌خیال !!

  • کد نوشته: 71073
  • تیر 23, 1402
  • این روزها متکدیان با علم به اینکه مردم در جیب و کیف‌هایشان پول نقد ندارند از شیوه‌های جدید احساسی برای کمک گرفتن استفاده می‌کنند.
    چند روز پیش در مقابل یک فروشگاه لوازم‌خانگی و بلورفروشی زنی میان‌سال از کسانی که وارد فروشگاه می‌شدند درخواست می‌کرد که برای او ۳ عدد لیوان بخرند و جالب اینکه به سراغ لیوان‌های مجلسی و گران‌قیمت می‌رفت!

    متکدیان بااحساس ، مسوولان بی‌خیال !!

    نخست نیوز : محمدباقر عطاریانی _در مقابل مرغ فروشی‌ها هم هستند افرادی که از شما تقاضای خرید یک مرغ کوچک می‌کنند.
    این روزها جمعیت متکدیان پیاده‌روها که متقاضی کالا و اجناس هستند و اصلا دنبال وجه نقد نیستند رو به فزونی است.متکدیانی که با چهره‌ای خاص و به‌واقع با ژستی که احساسات من و شمارا برانگیزد به گدایی می‌پردازند.
    می‌دانند پول نقد نداریم لذا درخواست خرید یک کیلو قند یا برنج و حتی خرید نوشابه می‌کنند.
    یکی از همین متکدیان پیاده‌رویی چندی پیش گفت آقا میشه یک نوشابه خانواده برام بخری ، خیلی هوس نوشابه کرده‌ام!!باور کنید هم متعجب شدم و هم خنده‌ام گرفته بود.ازاین‌دست متکدیان زیاد شده‌اند و با ترغیب احساسات مردم متاسفانه به دنبال گدایی هستند.جلوی نانوایی درخواست نان می‌کنند و جلوی شیرینی فروشی ، مقابل میوه‌فروشی ، مقابل لبنیات‌فروشی و خلاصه در برابر هر صنف و کسبه‌ای حضور دارند و مطالبه کالا می‌کنند.
    در حاشیه برخی از بلوارهای پر رفت‌وآمد نیز عده‌ای که به‌ظاهر کارگر ساختمانی هستند مشغول تکدی‌‌گری شده و این صحنه تقریبا برای همه عادی شده است.
    برخی هم‌،روی دستگاه عابر بانک شماره کارت‌بانکی اعلام می‌کنند که کمک کنید و….
    به‌هرحال اگرچه برخی از این افراد واقعا مستحق و نیازمند هستند اما افزایش آن‌ها با توجه به حضور پرشمار زائران و مسافران خارجی، چهره شهر را خدشه‌دار کرده و حضورشان علاوه بر آزار روح و روان مردم، ناخوشایند هم خواهد بود.
    متولیان امر گویی حریف نمی‌شوند.بودجه ندارند، محل نگهداری ندارند، برنامه و طرحی ندارند، بی‌خیال شده‌اند، این متکدیان تهدید نیستند، حضورشان ایرادی ندارد، قانونی نداریم، همتی در کار نیست و… خلاصه امر اینکه وضع موجود برای مردم تحمل‌پذیر نیست.
    آقای فرماندار که در همه صحنه‌ها حضور دارید، آقای شهردار که متولی امر هستید، بهزیستی ارجمند که همه‌کاره هستی ، کمیته امداد ، نیروی انتظامی ، دستگاه قضایی و سازمان‌های مردم‌نهاد لطفا و خواهشا برای رفع این معضل دنبال یک طرح قوی و ماندگار باشید و از موازی کاری و جزیره‌ای عمل کردن پرهیز کنید!

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *