×
×
جدیدترین‌‌ها

واکنش افغانستان به اظهارات نماینده ویژه پاکستان درباره «تی.تی.پی»

  • کد نوشته: 70989
  • تیر 21, 1402
  • سخنگوی حکومت افغانستان در واکنش به اظهارات نماینده ویژه پاکستان اظهارداشت کابل فقط مهاجران وزیرستان را به بخش‌های دیگر افغانستان انتقال می‌دهد.

    واکنش افغانستان به اظهارات نماینده ویژه پاکستان درباره «تی.تی.پی»

    به گزارش نخست نیوز ، «ذبیح الله مجاهد» سخنگوی حکومت افغانستان اعلام کرد ما تنها مهاجران وزیرستان را برای اطمینان پاکستان از مرزهای مشترک به دیگر مناطق افغانستان انتقال می‌دهیم.

    این اظهارات در واکنش به گفته‌های «آصف علی درانی» نماینده ویژه پاکستان در امور افغانستان بیان شده است که گفته بود از انتقال اعضای «تحریک طالبان پاکستان» (تی.تی.پی) به بخش‌های دیگر افغانستان استقبال می‌کند.

    مجاهد اظهار داشت مسئولیت تحرکات علیه پاکستان به عهده دولت این کشور است آنها باید مشکلات خود را حل کنند اما در افغانستان ما متعهد هستیم که از خاک این کشور علیه دیگران استفاده نشود.

    برخی کارشناسان معتقدند اگر اعضای تحریک طالبان پاکستان به مناطق شمالی افغانستان منتقل شوند، این تهدیدی برای کشورهای آسیای مرکزی محسوب می‌شود و روسیه نیز واکنش نشان خواهد داد.

    «محب الله شریف» کارشناس مسائل سیاسی نیز به طلوع‌نیوز گفته است: «درانی یک بازی هشیار و دیپلماتیک را آغاز کرده است که می‌خواهد دشمنی را بین مردم و حکومت افغانستان ایجاد کند و در نهایت کابل را متهم به استقرار اعضای تی تی پی کند».

    «جنت فهیم چکری» نیز از دیگر کارشناسان اظهارداشت «پاکستان کشوری ا‌ست که همیشه حامی و تولید کننده تروریسم در منطقه بوده است و این چیزی ا‌ست که مشخص است».

    سخنگوی حکومت افغانستان پیش از این گفته بود مهاجران وزیرستان شمالی از نزدیکی مرز دیورند به مناطق مرکزی، جنوبی و شمالی افغانستان انتقال خواهند یافت.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *