×
×
جدیدترین‌‌ها

تجاوز به جنین وارد دومین روز شد

  • کد نوشته: 70477
  • تیر 13, 1402
  • تجاوزات رژیم صهیونیستی به شهر و اردوگاه جنین در کرانه باختری اشغالی همراه با اعزام نیروهای کمکی ارتش اشغالگر به آنجا و در حالی که گروه‌های مقاومت به دفع تجاوزات ادامه می‌دهند، وارد دومین روز خود شده است.

    تجاوز به جنین وارد دومین روز شد

    به گزارش نخست نیوز ، به نقل از الجزیره، حمله رژیم صهیونیستی به شهر جنین و اردوگاه آن در شمال کرانه باختری وارد دومین روز خود شد و اشغالگران بامداد امروز سه‌شنبه نیز با این اظهارات که عملیات تا زمان محقق شدن اهدافش ادامه می‌یاید، نیروهای کمکی بیشتری را در تلاش برای یورش به اردوگاه به کار گرفتند.

    امروز در پی حملات هواپیماهای جنگی رژیم صهیونیستی به اهدافی در اردوگاه جنین ستون دودی در منطقه به هوا برخاست. در حالی که عملیات در ساعات اولیه امروز وارد مرحله جدیدی شده، هزاران شهروند فلسطینی نیز برای فرار از آتش حملات اسرائیل که خانه‌هایشان را هدف قرار می‌دهد، منازلشان را ترک کرده‌اند.

    هلال احمر فلسطین اعلام کرد که حدود ۳۰۰۰ نفر از ساکنان، اردوگاه جنین را تخلیه کرده‌اند.

    خبرنگار الجزیره گزارش داد که خودروهای نظامی اسرائیل با همراهی بلدوزر به سمت تعدادی از محورها در ورودی شرقی اردوگاه جنین در حال پیشروی هستند و به نظر می‌رسد این مقدمه‌ای برای عملیاتی کامل باشد.

    علی السمودی، روزنامه نگار فلسطینی به الجزیره گفت: ارتش رژیم صهیونیستی نیروهای کمکی بیشتری را در طول شب از طریق شهر جنین به اردوگاه جنین فرستاد که نشان می‌دهد مقاومت مانع از ورود نیروهای اشغالگر به قلب اردوگاه شده است.

    به موازات آن، مقاومت فلسطین به مقابله با حمله اسرائیل ادامه داده و تاکید کرد که این حمله باعث زخمی شدن تعدادی از سربازان اشغالگر شده است.

    تیپ جنین بامداد امروز اعلام کرد که یک خودروی نظامی را با بمب «تامر» از پیش آماده شده هدف قرار داده و با کمین کردن برای نیروهای صهیونیستی با گلوله‌های مستقیم در محله الدمج آنها را هدف قرار داده است.

    در تحولات ساعات گذشته، مقاومت متعهد شد که به عملیات گسترده‌ اسرائیل که برای اولین بار از سال ۲۰۰۲ علیه شهر جنین انجام شده پاسخ دهد و تاکید کرد که اگر اشغالگران به اردوگاه جنین هجوم ببرند، هزینه‌های غیرمنتظره‌ای را پرداخت خواهند کرد، در حالی که دولت بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل نیز پیش‌بینی می‌کند گروه‌های فلسطینی از نوار غزه موشک پرتاب کنند.

    رسانه‌های اسرائیلی از زخمی شدن یک سرباز اسرائیلی در تبادل آتش در داخل اردوگاه خبر دادند، در حالی که رویترز تصویری از انتقال سربازان مجروح اسرائیلی با هلیکوپتر نظامی منتشر کرد.

    گروه‌های مقاومت فلسطین تأیید کردند که در جریان کمین‌ها و حملات با بمب‌ها در جنین به سربازان اشغالگر خسارت وارد کرده‌اند.

    رسانه‌های اسرائیلی اعلام کردند که ارتش ۱۵ حمله هوایی به مناطقی در جنین انجام داد و ده‌ها فلسطینی را دستگیر کرده است.

    در عملیات گسترده نیروهای اسرائیلی علیه شهر و اردوگاه جنین تاکنون ۱۰ فلسطینی شهید و بیش از ۱۰۰ تن زخمی شده‌اند که حال بسیاری از آنها وخیم گزارش شده است.

    منبع:ایسنا 

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *