×
×
جدیدترین‌‌ها

چرا دفعات خاموشی‌ها کاهش یافت؟

  • کد نوشته: 70462
  • تیر 13, 1402
  • یک عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: دولت سیزدهم هرچه در توان داشته است در حوزه برق هم برای افزایش تولید و هم صرفه جویی در مصرف به کار بسته و از نظر بنده دولت سیزدهم در حوزه برق تلاشگر بوده است.

    چرا دفعات خاموشی‌ها کاهش یافت؟

    به گزارش نخست نیوز هادی بیگی نژاد در گفت‌وگو با ایسنا، درباره اقدامات وزارت نیرو در حوزه برق در دولت سیزدهم، بیان کرد: وزارت نیرو در طول دو سال گذشته اقداماتی را در پیش گرفته است؛ یکی کاهش مصرف از طریق سیاست های تشویقی که به مردم اعلام کرده است اگر مصرف برق خود را کاهش دهند، مشمول این سیاست تشویقی خواهند شد.

    وی در ادامه اظهار کرد: در بخش صنایع نیز با برنامه ریزی که انجام داده است در کنار خاموشی‌ها، برای آنها سیاست های جبرانی پیش بینی کرده است. در بخش کشاورزی نیز پیش بینی شده است که اگر در برخی از ساعات مصرف خود را کنترل کنند، در ساعاتی دیگر برق برای آنها رایگان خواهد بود.

    این عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: از سوی دیگر وزارت نیرو بحث تولید را با جدیت دنبال کرده است. سال گذشته رقم قابل توجهی برق تولید شد که نوعی رکورد به شمار می رود. پس سیاست کاهش مصرف و افزایش تولید گام های خوب وزارت نیرو در طول این دو سال بوده است.

    نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: نکته ای که وجود دارد این است که علی رغم اینکه وزارت نیرو بحث کاهش مصرف و افزایش تولید را مدیریت کرده و ما سال گذشته خاموشی چندانی در بخش خانگی نداشتیم ولی مصرف کشور دائما روبه افزایش است به طوری که در اوج مصرف یا پیک بار با مشکلاتی روبرو می‌شویم.

    وی در ادامه تاکید کرد: کمبود برق ما در سال گذشته در زمان پیک حدود ۱۵ هزارمگاوات بوده و پیش بینی می شود این رقم امسال نیز بیشتر شود، از نظر بنده دولت هرچه در توان داشته در حوزه برق انجام داده تا هم رکورد تولید برق را بشکند که این اتفاق نیز افتاده و حدود ۷ هزارمگاوات در یک سال تولید کرد و در حوزه صرفه جویی نیز سیاست های خوبی پیش بینی شده است.

    بیگی‌نژاد افزود: بنده دولت سیزدهم را در حوزه برق تلاشگر می بینم و آنچه که هدف گذاری کرده است، انجام شده است اما ساخت نیروگاه کار سخت و پر هزینه ای است که وزارت نیرو کار را در این زمینه شروع کرده است. استفاده از توان صنایع برای ساخت نیروگاه نیز یک پروژه ای است که باید در سال های آینده مورد توجه قرار گیرد.

    منبع:ایسنا

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *