×
×
جدیدترین‌‌ها

اینجا، چراغ‌ها با لبخند روشن می‌شود

  • کد نوشته: 70381
  • تیر 11, 1402
  • برق یکی از مهمترین منابع در زندگی انسان است. کمتر وسیله‌ای است که با برق کار نکند. با این وجود، به دلیل تقاضای زیاد برای برق در سراسر جهان، تولید و تامین آن برای همه سخت شده است، اما اگر اقدامات مناسب برای صرفه‌جویی در مصرف برق انجام شود، این امکان وجود دارد که هم ساکنان امروز کره زمین و هم آیندگانی که قرار است پای به این پهنه وسیع بگذارند، بتوانند از آن استفاده کنند.

    اینجا، چراغ‌ها با لبخند روشن می‌شود

    نخست نیوز : شاید خیلی از ما با واژه برق سبز آشنایی داشته باشیم. صرفه‌جویی در مصرف و به دنبال آن جلوگیری از هزینه بیشتر و در نتیجه کاهش قبوض انرژی و مهمتر از آن بهره‌وری انرژی با حفاظت از محیط زیست در قالب برق سبز می‌گنجند. به عبارت ساده‌تر، بهره‌وری انرژی به معنای استفاده از انرژی کمتر برای انجام یک کار مشخص است که در این فرآیند، اجتناب از هزینه‌های بالای انرژی و آلودگی غیرضروری است.
    این در حالی است بسیاری از خانه‌ها و مشاغل، بسیار بیشتر از نیاز، انرژی مصرف می‌کنند.
    برای عامه مردم لذت‌بخش‌تر، زمانی است که مصرف بهینه انرژی نقشی مهم در کمک به حفظ محیط زیست داشته باشد. واضح است که بهره‌وری انرژی یک جزء حیاتی در مهار تغییرات آب و هوا و حفاظت از محیط زیست است، اما در کنار اینها، برنامه‌ریزی جامع و توسعه منابع و زیرساختها، اصلاح و احداث شبکه توزیع، تقویت ظرفیت نیروگاهها توسط دولت نیز می‌تواند به روشنایی امید در دل مشترکین صنعت برق بیانجامد.
    شاید فصول تابستان گذشته با واژه «خاموشی‌ و قطع برق» همراه بود و متاسفانه مشترکان صنعتی، کشاورزی و در نهایت مشترکان خانگی را دچار آشفتگی گسترده می‌کرد، اما دولت سیزدهم سال گذشته موفق شد با برنامه‌ریزی جامع و مدون زمینه گذر بدون خاموشی از تابستان سال ۱۴۰۱ را در نخستین سال فعالیت خود فراهم کند، به طوری که نه تنها در گرمای ظهر تابستان هیچ مشترکی دغدغه قطع برق را نداشت، بلکه برنامه‌ریزی دولت سیزدهم و به ویژه وزارت نیرو موجب شده تا در تابستان امسال نیز باید با همدلی و مدیریت درست مصرف انرژی برق در بخش خانگی در کنار صنعت برق بود تا همگان از خنکی صرفه جویی در مصرف برق لذت ببرند.
    امید، چراغ روشنایی‌بخش زندگی است و در شرایط پرتنش کنونی می‌توان با دمیدن روح امید، جامعه را در برابر بحران‌های مختلف مصون کرد، جنبه‌های مثبت زندگی را دید و با لذت از داشته‌های خود شکر نعمت به جای آورد.
    حامد شجاعی باغینی

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *