×
×
جدیدترین‌‌ها

آزادی اکبر طبری/آخرین وضعیت خاوری

  • کد نوشته: 70184
  • تیر 9, 1402
  • آزادی اکبر طبری، آخرین وضعیت استرداد محمودرضا خاوری و پیگیری موضوع پتروشیمی میانکاله از سوی دادستان کل کشور از مهمترین اخبار حقوقی هفته گذشته بود.

    آزادی اکبر طبری/آخرین وضعیت خاوری

    به گزارش نخست نیوز ، مهمترین اخبار حقوقی هفته گذشته را در این گزارش می خوانید:

    اهم سخنان محسنی اژه ای در هفته قوه قضاییه

    آزادی اکبر طبری/آخرین وضعیت خاوری/پیگیری پتروشیمی میانکاله

    حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضاییه گفت: ما در قوه قضاییه با آغوش باز پذیرای نقطه نظرات، دیدگاه‌ها، پیشنهادات و انتقادات جامعه نخبگانی و دانشگاهی کشور هستیم.

    محسنی اژه‌ای در رونمایی از دستاوردهای جدید سازمان پزشکی قانونی گفت: قوه قضاییه از حیث هوشمندسازی و بهره‌مندی از تجهیزات فناورانه در کشور، در ردیف اولین‌ها قرار دارد و در برخی از بخش‌ها جزو پیشتازان است.

    رییس قوه قضاییه همچنین گفت: از تیرماه گذشته ورودی پرونده‌ها به قوه قضاییه بیش از سال‌های قبل بود و بیش از ۴ درصد ورودی ما افزایش یافت.

    رئیس قوه قضاییه خطاب به نمایندگان نیز گفت: ما چیزی پنهان از نمایندگان مردم در مجلس نداریم؛ این فضا و بستر برای نمایندگان مجلس فراهم شده تا علاوه بر بازدید از مراکز و مراجع مختلف قضایی، بتوانند در چارچوب موازین قانونی از ندامتگاه‌ها و زندان‌ها نیز بازدید به عمل آورند و از نزدیک و به صورت ملموس در جریان مسائل حوزه زندانبانی و تحولات این بخش قرار گیرند.

    رئیس قوه قضاییه گفت: بدون تردید خدمت و قبول مسئولیت در قوه قضاییه با توجه به جمیع شرایط و محذوریت‌ها و تنگناهای موجود به لحاظ مالی و امکاناتی و همچنین با عنایت به حجم بالای کار، امری پر مشقت و مرارت است.

    رئیس قوه‌ قضاییه با تاکید بر ضرورت مبارزه با فساد گفت: باید توجه کنیم که مردم کارهای ما را در دستگاه قضایی زیر ذره‌ بین دارند و کوچک ترین لغزشی از ناحیه ما به وضوح به چشم شان می‌آید.

    رییس قوه قضاییه هوشمندسازی و استفاده حداکثری از فناوری‌های جدید را از اولویت‌های قوه قضاییه دانست و گفت: این کار در جلوگیری از فساد، شناخت مشکلات، کوتاه کردن فرایندها و کم کردن هزینه‌ها تاثیر زیادی داشته است.

    لایحه صیانت از حقوق عامه در مراحل نهایی در قوه قضائیه است

    آزادی اکبر طبری/آخرین وضعیت خاوری/پیگیری پتروشیمی میانکاله

    حجت الاسلام و المسلمین منتظری دادستان کل کشور با تاکید بر این که صیانت از حقوق عامه چند سالی است که در دستور کار جدی دستگاه قضایی قرار گرفته است، گفت: لایحه صیانت از حقوق عامه تهیه شده و در مراحل نهایی خود در قوه قضائیه است.

    دادستان کل کشور در رابطه با فنس کشی پروژه پتروشیمی میانکاله گفت: همین امروز با رئیس سازمان محیط زیست راجع به همین موضوع صحبت و از ایشان سوال کردم شما آیا مجوزی به این آقا دادید که بتواند در آن منطقه چنین تاسیساتی را به وجود بیاورد که ایشان گفتند خیر، ما مجوزی ندادیم و گفتند که یک مصوبه دولت است و این مصوبه باید یا اصلاح و یا ابطال شود و ایشان قول داد که این موضوع را در دولت مطرح کند. بنا بر آنچه که ایشان اذعان داشتند گفتند که از نظر ما این مجاز نیست و ما حتما مانع آن خواهیم شد و اگر نیاز به ابطال یا اصلاح مصوبه دولت باشد حتما موضوع را پیگیری خواهیم کرد.به آقای سلاجقه اعلام کردیم که شما باید به عنوان متکفل و متصدی اصلی این مسئله ورود کنید البته دستگاه‌های دیگر هم ذیربط و ذینفع هستند، اما فعلا من با ایشان صحبت کردم و ایشان هم قول دادند که مساله را پیگیری جدی کند.

    دادستان کل کشور گفت: ۷۰۰ کیفرخواست علیه منافقین همراه با لیستی از اسامی تروریست‌های این سازمان در دستگاه قضایی تشکیل و به دادگاه فرستاده شد و به زودی دادگاه بین المللی برای مجازات این جانیان برگزار خواهد شد.

    اگر حجاب در خیابان رعایت نشود، حاکمیت حق دخالت دارد

    آزادی اکبر طبری/آخرین وضعیت خاوری/پیگیری پتروشیمی میانکاله

    حجت الاسلام والمسلمین مصدق معاون اول قوه‌ قضائیه گفت: هدف قوه قضائیه اجرای عدالت، احقاق حق و رضایت مندی مردم است که این اهداف با آمار پرونده ها محقق نمی شود و مردم باید طعم اجرای عدالت را بچشند.

    وی با بیان اینکه آمریکا ناقض حقوق بشر در جهان است، گفت: حقوق بشر آمریکا به معنای فروش اسلحه برای برهم زدن امنیت منطقه است، حقوق بشر آمریکا یعنی جنایت‌هایی که در منطقه انجام داده است؛ جنایاتی در سوریه، لبنان، یمن، عراق و افغانستان.

    معاون اول قوه قضاییه گفت: یکی از متهمان پرونده مسمومیت الکلی استان البرز در حال حاضر متواری است و به دنبال دستگیری این متهم هستیم.

    معاون اول قوه قضاییه با بیان اینکه نباید یک فعال اقتصادی را ممنوع الخروج کنیم، گفت: هرچه که فعال اقتصادی دارد در داخل همین کشور است و اگر برود و بازنگردد هم اهمیتی ندارد

    قاضی باید در فضایی آرام باشد تا وظیفه خود را انجام دهد

    آزادی اکبر طبری/آخرین وضعیت خاوری/پیگیری پتروشیمی میانکاله

    حجت الاسلام مرتضوی مقدم رییس دیوان عالی کشور گفت: قاضی باید برای انجام وظیفه قانونی خود در فضای آرام و بدون جو و فضا سازی اشخاص باشد.

    طبری در زندان نیست/ او براساس تصمیم مرجع قضایی آزاد شده است

    آزادی اکبر طبری/آخرین وضعیت خاوری/پیگیری پتروشیمی میانکاله

    غلامعلی محمدی رییس سازمان زندانها درباره پرونده اکبر طبری، مدیر کل اسبق امور مالی و معاون اجرایی سابق قوه قضائیه گفت: آقای طبری از مرخصی طویل المدت بهره مند نشده است. اگر وی در زندان نیست به دلیل تصمیم مرجع قضایی است نه به لحاظ اعطای مرخصی. ممکن است کسی درخواست اعمال ماده ۴۷۷ کند و در فرآیند رسیدگی به این ماده بصورت موقت اجرای حکم متوقف شود، وی از زندان آزاد می‌شود و مجددا پرونده اش رسیدگی می شود؛ اگر در فرآیند رسیدگی کاشف به عمل آمد که باید در زندان باشد، یا رای صادر می شود یا به مجازات او تخفیف داده می شود و ممکن است به زندان هم برگردد.

    استفاده از نخبگان در ستاد اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی برای حل مشکلات شرکت‌های دانش بنیان

    آزادی اکبر طبری/آخرین وضعیت خاوری/پیگیری پتروشیمی میانکاله

    علی القاصی رئیس کل دادگستری استان تهران با اشاره به تعیین شعب ویژه در شوراهای حل اختلاف به‌منظور رسیدگی به اختلافات مرتبط با شرکت‌های دانش‌بنیان اظهار کرد: به‌منظور حل و فصل مطلوب دعاوی مرتبط با حوزه شرکت‌های دانش‌بنیان از دانشمندان و نخبگان فعال در این شرکت‌ها به‌عنوان اعضای شعب ویژه شوراهای حل اختلاف کمک گرفته شد تا مسائل مرتبط با این شرکت‌ها به کمک اعضای آن‌ها برطرف شود.

    رئیس کل دادگستری استان تهران گفت: از هیچ مدیر و مسئولی در نظام مقدس جمهوری اسلامی پذیرفته نیست که خود را جدای از مردم بداند؛ چرا که مدیران و مسئولان شأنی جز خدمتگزاری برای مردم ندارند.

    رئیس کل دادگستری استان تهران گفت: جلوگیری از ثبت سفارش واردات محصولات دانش‌بنیان خارجی که مشابه آن‌ها در حد نیاز کشور از سوی شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان تولید می‌شود باید به‌عنوان یک اولویت مورد پیگیری قرار گیرد.

    رئیس کل دادگستری استان همچنین ایجاد اشتغال برای زندانیان را یکی از تاکیدات ریاست معزز قوه قضاییه عنوان کرد و اظهار داشت: در حال حاضر این مهم در سازمان زندان‌ها و دادگستری کل استان تهران به‌عنوان یک اولویت در حال پیگیری است و خوشبختانه اقدامات شایان توجهی پیرامون ایجاد اشتغال برای زندانیان در استان تهران صورت گرفته است.

    ارسال ۲۲۰ نامه هشدار به مسئولین در مورد انبارهای اموال تملیکی

    آزادی اکبر طبری/آخرین وضعیت خاوری/پیگیری پتروشیمی میانکاله

    ذبیح الله خدائیان رئیس سازمان بازرسی در پاسخ به سئوالی در مورد اقدامات صورت گرفته در راستای ساماندهی انبارهای اموال تملیکی، خاطرنشان کرد: اقدامی که با بازدید میدانی ریاست قوه قضاییه شروع شد تحولی را در این سازمان ایجاد کرد و از یک فساد مستمر چند هزار میلیارد تومانی جلوگیری به عمل آمد. پس از ورود سازمان بازرسی و قوه قضاییه به این مقوله بیش از ۲۶ هزار میلیارد تومان کالا به فروش رسیده است و بر اثر همین اقدام نمادین مرتبا روسای دادگستری‌ها و دادستان‌ها از انبارها بازدید به عمل می‌آورند. ما ۳۶۰ بازرسی از انبارهای سازمان اموال تملیکی و گمرکات داشتی و حدود ۲۲۰ نامه هشداری به مسئولین مربوطه در بخش‌های مختلف زدیم و برای بیش از ۲۰ نفر پرونده کیفری تشکیل شده است.

    رئیس سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به “بازگشت هزار و ٧٠٠ میلیارد تومان به بیت المال در یک پرونده پارس جنوبی” گفت: از این قبیل مسائل در پرونده‌ها زیاد داریم و کمتر کسی از این مسائل خبردار نمی‌شود و ما هم اطلاع رسانی نمی‌کنیم.

    رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: این سازمان ۱۲۸ مشکل عمده و اولویت‌دار کشور را شناسایی کرده است.

    محمودرضا خاوری همچنان تحت تعقیب قضایی است

    آزادی اکبر طبری/آخرین وضعیت خاوری/پیگیری پتروشیمی میانکاله

    مسعود ستایشی سخنگوی قوه قضاییه درباره اقدامات دستگاه قضایی برای بازگرداندن محمودرضا خاوری مدیرعامل اسبق بانک ملی و از متهمان اصلی پرونده فساد ۳ هزار میلیاردی به کشور گفت: اتفاق جدیدی در این پرونده رخ نداده است. درخواست استرداد و اعلان قرمز در خصوص خاوری انجام شده است، اما دولت کانادا همکاری لازم را در خصوص استرداد خاوری نمی کند و او حسب موازین قانونی، تحت تعقیب قضایی است.

    سخنگوی قوه قضاییه گفت: زمانی خروجی سند تحول قضایی مطلوب است که رضایتمندی مردم را داشته باشد.

    وقت پاسخگویی آمریکا است

    آزادی اکبر طبری/آخرین وضعیت خاوری/پیگیری پتروشیمی میانکاله

    عباسعلی کدخدایی عضو شورای نگهبان گفت: اکنون وقت پاسخگویی برای آمریکا است که در دادگاهی بین‌المللی و محاکمه عادلانه محقق خواهد شد.

    تایید تناسبی شدن انتخابات مجلس

    آزادی اکبر طبری/آخرین وضعیت خاوری/پیگیری پتروشیمی میانکاله

    هادی طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به سوال درباره برگزاری انتخابات تناسبی مجلس شورای اسلامی در تهران گفت: ما در مرحله قبل بررسی طرح اصلاح قانون انتخابات، نسبت به اصل برگزاری انتخابات تناسبی ایرادی نداشتیم، اما ابهاماتی داشتیم که در رفت و آمد آن ابهام نیز برطرف شد. ما اکنون هیچگونه ایراد و ابهامی درباره برگزاری انتخابات تناسبی نداریم و با آن موافق هستیم؛ البته هیات عالی نظارت بر حسن اجرای سیاست های کلی انتخابات در مرحله قبل ایراداتی نسبت به این موضوع داشت، اما در این مرحله تاکنون نظری از مجمع دریافت نکرده‌ایم.

    دنیا باید برای تروریست‌ها نا امن باشد

    آزادی اکبر طبری/آخرین وضعیت خاوری/پیگیری پتروشیمی میانکاله

    کاظم غریب آبادی معاون امور بین الملل قوه قضاییه گفت: دنیا باید برای تروریست‌ها به ویژه گروهک‌های تروریستی که مردم ایران را به شهادت رساندند، ناامن باشد.

    دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران گفت: دغدغه قوه قضاییه رفع مشکلات حقوقی و قضایی ایرانیان خارج از کشور است.

    دبیر ستاد حقوق بشر گفت: اقدام سوئد در موافقت با برگزاری تجمع برای سوزاندن قرآن مغایر با آزادی بیان و ترغیب به خشونت و نفرت پراکنی است.

    ایران آماده صادرات محصولات تولیدی به آمریکا است

    آزادی اکبر طبری/آخرین وضعیت خاوری/پیگیری پتروشیمی میانکاله

    عباس مسجدی رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور با بیان اینکه ایران آماده صادرات محصولات تولید شده به کشورهای دیگر از جمله آمریکا است، گفت: ما به امریکا این پیام را می‌دهیم که اگر مردم آن کشور به کیت‌های ژنتیک سازمان پزشکی قانونی ایران نیاز دارند می‌توانند درخواست خود را به مسئولان ایرانی مربوط ارائه دهند و ما حتماً این محصول را مطابق با نیازهای مردم آن کشور در اختیار آنان قرار می‌دهیم.

    ثبت شکایت‌ و بازرسی‌ از دفاتر اسناد الکترونیکی می‌شود

    علی خندانی رئیس کانون سردفتران و دفتریاران در پاسخ به سوالی درباره پاسخگویی به شکایات مردم گفت: تاکنون ثبت شکایت از ارائه خدمات دفاتر اسناد رسمی به صورت حضوری بود اما اکنون تمهیداتی فراهم شده است تا ثبت شکایت‌ها و بازرسی‌ها الکترونیکی شود.

    منبع : ایسنا

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *