×
×
جدیدترین‌‌ها

کمیسیون شوراها بر برگزاری انتخابات تناسبی در تهران اصرار کرد

  • کد نوشته: 70002
  • تیر 6, 1402
  • سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس تاکید کرد: در جلسه امروز کمیسیون اعضا بر برگزاری انتخابات مجلس به صورت تناسبی در تهران تاکید کرده و در نهایت با تصویب صحن، طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس به مجمع تشخیص مصلحت نظام می‌رود.

    کمیسیون شوراها بر برگزاری انتخابات تناسبی در تهران اصرار کرد

    نخست نیوز : ولی الله بیاتی ضمن تشریح جلسه امروز کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها، بیان کرد: در نشست امروز کمیسیون ایرادات هیات عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام در طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی مورد بررسی قرار گرفت. ماده ۵۳ این طرح بر تناسبی شدن انتخابات مجلس در تهران دلالت داشت‌. این ماده مورد تایید شورای نگهبان قرار گرفته اما هیات عالی نظارت مجمع ایراداتی را نسبت به آن وارد کرده است.

    وی در ادامه اظهار کرد: کمیسیون بر نظر خود اصرار کرد و بنابراین پس از بررسی در صحن، بحث تناسبی شدن انتخابات مجلس به مجمع تشخیص مصلحت می رود. همچنین در نشست امروز کمیسیون لایحه برنامه هفتم نیز مورد بررسی قرار گرفت. پیشنهادات حوزه سازمان شهرداری ها و ثبت احوال بررسی شد.

    نماینده مردم تفرش در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تلاش بر این است که اصلاح قانون انتخابات مجلس به انتخابات سال جاری برسد. امیدوار هستیم در سریع‌ترین زمان ممکن مجمع تشخیص مصلحت نظر خود را اعلام کند. اصرار مجلس نیز بر این است که با تناسبی شدن انتخابات مجلس در تهران مشارکت مردم در انتخابات افزایش پیدا کند.

    منبع : ایسنا

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *