×
×
جدیدترین‌‌ها

دیدار هیات‌های حماس و جهاد اسلامی در قاهره درباره مسایل ملی فلسطین

  • کد نوشته: 68737
  • خرداد 16, 1402
  • جنبش حماس اعلام کرد که هیاتش در قاهره با هیات جهاد اسلامی، مسایل ملی فلسطین را مورد بررسی قرار داد.

    دیدار هیات‌های حماس و جهاد اسلامی در قاهره درباره مسایل ملی فلسطین

    به گزارش نخست نیوز ، به نقل از سایت شبکه خبری المیادین، جنبش حماس امروز در بیانیه‌ای اعلام کرد که اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی این جنبش عصر یکشنبه در قاهره میزبان زیاد النخاله، دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین و برخی از سران این جنبش در داخل و خارج بود.

    طبق بیانیه، در این دیدار دو طرف موضوعات ملی مختلف در ارتباط با حملات اسرائیل به فلسطینی‌ها در قدس اشغالی، مسجدالاقصی و کرانه باختری اشغالی و نیز اقداماتی را که در نقض حقوق اسرای فلسطینی انجام می‌شوند، بررسی کردند.

    همچنین در این دیدار، راه‌های تقویت و توسعه روابط استراتژیک دو جنبش در راستای تقویت مقاومت و مسایل مختلف فلسطینی‌ها بررسی شدند.

    در ادامه این بیانیه آمده است، شرکت‌کنندگان در این نشست تاکید کردند که ملت فلسطین به گزینه مقاومت به عنوان تنها گزینه‌شان در برابر اشغالگران و تجاوزهای آنها ادامه می‌دهند.

    همچنین دو طرف به تحولات سیاسی پرشتاب منطقه و چگونگی استفاده از آنها در راستای منافع ملت و مساله فلسطین پرداخته و بر اهمیت نقش مصر در حمایت و پشتیبانی از فلسطینی‌ها و مساله‌شان تاکید کردند.

    هیات حماس به ریاست هنیه و هیات جهاد اسلامی به ریاست النخاله که هر دو در خارج از فلسطین اقامت دارند، عصر شنبه با دعوت رسمی مصر وارد قاهره شدند.

    از غزه نیز پنج‌شنبه سه هیات فلسطینی از حماس، جهاد و دولت غزه (به مدیریت حماس) وارد قاهره شدند.

    از زمان آغاز محاصره شدید غزه توسط رژیم صهیونیستی در سال ۲۰۰۷ بیش از دو میلیون فلسطینی با شرایط معیشتی بسیار وخیمی در این منطقه مواجه هستند.

    منبع : ایسنا isna.ir/xdNZ3s

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *