×
×
جدیدترین‌‌ها

علی کمساری: بر سر امام هم چماق تکفیر بلند بود

  • کد نوشته: 68538
  • خرداد 13, 1402
  • رییس موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) گفت: به امام بی مهری های زیادی کردند و بر سر او هم چماق تکفیر بلند بود.

    علی کمساری: بر سر امام هم چماق تکفیر بلند بود

    به گزارش نخست نیوز ، حجت الاسلام و المسلمین علی کمساری در سمینار گفتمان توحیدی اخلاقی امام خمینی (ره) در دنیای معاصر، دستاوردها آینده فرارو، گفت: نحوه و نوع مواجهه جامعه با شخصیت ها و مشاهیر در زمان حیات به دو گونه است. برخی در زمان خود به دلیل حجاب معاصرت، مورد توجه مردم عصر خود قرار نمی گیرند و این نوعی بلاست که بزرگان و اهالی فرهنگ و هنر و مصلحان اجتماعی با آن مواجه اند.

    وی ادامه داد: برخی در زمان حیات مورد توجه هستند، اما بعد از ممات به تدریج مورد فراموشی قرار می گیرند. برخی هم در زمان حیات مورد اقبال نیستند و بعد مورد اقبال قرار می گیرند.

    در مورد امام من تامل می کردم دیدم امام نه از دسته اول هستند و نه دوم. امام هم در زمان حیات مورد توجه و اقبال عمومی قرار گرفت و هم پس از ارتحال و هم همچنان امام به سیره عملی و نظری مورد اقبال است هر چه می گذرد نه تنها از اندیشه او کاسته نمی شود بلکه بر پرتوافکنی او افزوده می شود.

    کمساری افزود: امام در زمان حیات، قبل از آغاز نهضت وقتی که یک عالم مدرس طراز اول حوزه مورد توجه و اقبال و اکرام شاگردان و دوستدارانش بود حوزه نفوذ علمی او مورد توجه بود و هم وقتی بعد از آن که نهضت را شروع کرد. البته به او بی مهری های زیادی می کردند. بر سر او هم چماق تکفیر بلند بود. در زمان نهضت هم علی رغم این که امام را از کانون توجه مردم دوری کردند و تبعیدشان کردند اما این شعله فروزان تر شد و توجه به امام در اقصی نقاط جهان بیشتر شد.

    وی تصریح کرد: همه کسانی که در جنگ تحمیلی در جبهه ها شرکت کردند در وصیت نامه همه شهدا، یک چیز تکرار شده است و آن سفارش به امام و علاقه به اوست و امام تنها کسی در تاریخ است که استقبال او با شکوه بود اما بدرقه اش با شکوه تر بود. راز آن چه بود؟ به شهادت تاریخ و شاگردان و یاران امام راز و دلیل آن این بود که امام گامی در جهت ترویج خود برنداشت و محو در خدا بود و در عمل و نظر این کار را نکرد حتی اجازه نداد که دفترش رساله توضیح المسائل چاپ کنند چون هدفش جلب رضایت خدا بود و خدا محبت او را در دل ها قرار داد به گونه ای که روز به روز علی رغم همه کینه توزی ها و تخریب ها و بدخواهی ها روز به روز نام امام درخشنده تر و تاریخ سازتر از گذشته ادامه دارد.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *