×
×
جدیدترین‌‌ها

رهبر انقلاب:
ماجرای فلسطین همچنان مهمترین مسئله‌ مشترک امت اسلامی است

  • کد نوشته: 6713
  • اردیبهشت 17, 1400
  • حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با بیان اینکه ماجرای فلسطین، همچنان مهم‌ترین و زنده‌ترین مسئله‌ مشترک امّت اسلامی است فرمودند: سیاستهای نظام سرمایه‌داری دست یک ملت را از خانه‌ خود کوتاه کرده است.
    ماجرای فلسطین همچنان مهمترین مسئله‌ مشترک امت اسلامی است

    به گزارش نخست نیوز ، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب عصر امروز(شنبه) به مناسبت فرارسیدن روز جهانی قدس، از طریق پخش زنده تلویزیونی با مردم ایران و امت اسلامی سخن گفتند.

    اهم فرمایشات ایشان به شرح زیر است:

    -ماجرای فلسطین، همچنان مهم‌ترین و زنده‌ترین مسئله‌ی مشترک امّت اسلامی است. سیاستهای نظام سرمایه‌داری ظالم و سفّاک، دست یک ملّت را از خانه‌ی خود، از میهن و خاک آباء و اجدادی خود کوتاه کرده و در آن، رژیمی تروریست و مردمی بیگانه را نشانده است.

    -سُست‌تر و بی‌پایه‌تر از منطق پوشالی تأسیس رژیم صهیونیستی چیست؟ اروپایی‌ها بنا بر ادعای خود، به یهودیان در سال‌های جنگ جهانی دوم ظلم کرده‌اند، پس باید با آواره کردن ملتی در غرب آسیا و کشتارهای فجیع در آن کشور انتقام یهودیان را گرفت …!

    -این منطقی است که دولت‌های غربی با حمایت بی‌دریغ و دیوانه‌وار خود از رژیم صهیونیستی به آن تکیه کرده و بدین‌گونه، همه‌ ادعاهای دروغین خود در باب حقوق بشر و دموکراسی را تخطئه کرده‌اند و این ماجرای خنده‌آور و گریه‌آور بیش از هفتاد سال است که ادامه دارد و هر از چندی برگ دیگری بر آن افزوده می‌شود.

    -صهیونیست‌ها فلسطین غصب‌شده را از روز اول به یک پایگاه تروریسم تبدیل کرده‌اند.

    -اسرائیل نه یک کشور، که یک پادگان تروریستی علیه ملت فلسطین و دیگر ملت‌های مسلمان است. مبارزه با این رژیم سفاک، مبارزه با ظلم و مبارزه با تروریسم است؛ و این وظیفه‌ای همگانی است.

    -یک نکته‌ قابل توجه این است که اگر چه دولت غاصب در سال ۱۹۴۸ تأسیس شد ولی مقدمات دست‌اندازی به این نقطه‌ حساس از منطقه‌ اسلامی، سال‌ها پیش از آن آغاز شده بود.

    -این سال‌ها مقارن است با دخالت فعال غرب در کشورهای اسلامی برای حاکم کردن سکولاریسم، و ناسیونالیسم افراطی و کور، و به قدرت رساندن دولت‌های مستبد، و شیفته یا دست‌نشانده‌ غرب.

    -مطالعه‌ حوادث آن سال‌ها در ایران و ترکیه و کشورهای عربی غرب آسیا تا شمال آفریقا، این حقیقت تلخ را آشکار می‌کند که ضعف و تفرقه در امت اسلامی، زمینه‌ساز فاجعه‌ غصب فلسطین شد و این ضربه از سوی جهان استکبار بر امت اسلامی وارد آمد.

    -امروز دیگر وضع جهان، مانند آن روز نیست؛ ما باید این حقیقت را همواره در نظر داشته باشیم. امروز موازنه‌ قوا به نفع دنیای اسلام تغییر یافته است. حوادث گوناگون سیاسی و اجتماعی در اروپا و آمریکا، ضعف‌ها و اختلالات عمیق ساختاری و مدیریتی و اخلاقی غربی‌ها را در برابر جهانیان عریان کرد.

    -قضایای انتخابات در آمریکا و آزمون بشدت رسوای مدیران پُرمدعا و متکبر آن، و نیز مواجهه‌ یک‌ساله‌ ناموفق با کرونای همه‌گیر در آمریکا و اروپا و حواشی شرم‌آور آن، و آشفتگی‌های سیاسی و اجتماعی اخیر در مهم‌ترین کشورهای اروپایی، همه نشانه‌ سیر نزولی و افولی اردوگاه غرب است.

    -در سوی دیگر، رشد نیروهای مقاومت در حساس‌ترین مناطق اسلامی، رشد توانایی‌های دفاعی و هجومی آنان، رشد خودآگاهی و انگیزه و امید در ملت‌های مسلمان، رشد گرایش به شعارهای اسلامی و قرآنی، رشد علمی، رشد استقلال‌طلبی و خوداتکایی در ملت‌ها، نشانه‌های مبارکی است که آینده‌ بهتر را نوید می‌دهد.

    ادامه دارد …

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *