×
×
جدیدترین‌‌ها

کنعانی: روند همکاری‌هایمان با آژانس رو به پیشرفت است

  • کد نوشته: 66371
  • اردیبهشت 18, 1402
  • سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با اشاره به برگزاری پنجمین نمایشگاه «اکسپو» در تهران گفت: این نمایشگاه تا بیستم اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت.
    کنعانی: روند همکاری‌هایمان با آژانس رو به پیشرفت است

    به گزارش نخست نیوز ، ناصر کنعانی صبح روز دوشنبه در نشست مطبوعاتی هفتگی خود با خبرنگاران در پاسخ به سوالی در این ارتباط گفت: دستگاه دیپلماسی نقش جدی در سازماندهی و فراهم کردن مقدمات برای برگزاری این نمایشگاه داشته است .

    وی ادامه داد: ۷۵۰ شرکت برتر صادراتی ایران محصولات خود را در این نمایشگاه به نمایش گذاشته اند و ۱۲۰۰ تاجر و فعال اقتصادی از ۶۵ کشور در این نمایشگاه حضور پیدا کرده‌اند .

    کنعانی در بخش دیگری از صحبت‌های خود در این نشست با اشاره به امضای سند جامع همکاری‌های راهبردی ایران و سوریه در جریان سفر رئیس‌جمهور به دمشق گفت: این برنامه مشتمل بر ۳۰ بند است و نقشه راه همکاری‌های دو کشور در حوزه های مختلف است و می‌تواند چتری بر تنظیم مناسبات اقتصادی دو کشور باشد.

    وی با بیان اینکه انجام سفر رئیس‌جمهور در این مقطع زمانی به سوریه معنا و مفهوم خاص خود را دارد و به معنای جشن پیروزی مشترک در مبارزه با تروریسم است، در بخشی دیگر ازصحبت‌های خود گفت: ما از بازگشت مجدد سوریه به اتحادیه عرب استقبال می‌کنیم، از این که کشورهای منطقه با رفع اختلافات و پشت سر گذاشتن صفحات گذشته، ریل گذاری‌های جدیدی در مسیر همکاری‌های مناسبات منطقه با یکدیگر داشته باشند ،استقبال می‌کنیم و امیدواریم شاهد هر چه بیشتر تقویت همکاری‌های منطقه‌ای باشیم .

    سخنگوی وزارت خارجه در مورد همکاری‌های ایران و آژانس و اخبار منتشر شده در مورد نصب مجدد دوربین‌های آژانس گفت: ایران در چارچوب نقشه راهی که در جریان سفر آقای گروسی به تهران بین دو طرف تنظیم شد در حال حرکت است، در این مسیر برنامه‌های اجرایی تنظیم شده و در حال حرکت به سمت جلو هستیم و ما روند همکاری‌ها را رو به پیشرفت و رو به جلو می‌دانیم.

    منبع: ایسنا
    برچسب ها ناصر کنعانی

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *