×
×
جدیدترین‌‌ها

تحولات فلسطین و سودان؛ محور رایزنی سیسی و هیئت آمریکایی در قاهره

  • کد نوشته: 66293
  • اردیبهشت 17, 1402
  • منابع خبری از دیدار و گفت‌وگوی رئیس جمهوری مصر و یک هیئت بلند پایه مجلس نمایندگان آمریکا در قاهره درباره تحولات فلسطین و سودان خبر دادند.
    تحولات فلسطین و سودان؛ محور رایزنی سیسی و هیئت آمریکایی در قاهره

    به گزارش نخست نیوز ، به نقل از خبرگزاری معا، اعضای یک هیئت آمریکایی متشکل از نمایندگان جمهوری خواه و دموکرات به ریاست مایک ترنر، رئیس امور اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا در قاهره با عبد الفتاح سیسی، رئیس جمهوری مصر دیدار کردند.

    ریاست جمهوری مصر در بیانیه‌ای درباره این دیدار اعلام کرد: در این دیدار بر قدرت مشارکت راهبردی مصر و آمریکا و لزوم تداوم و تقویت همکاری و رایزنی میان آنها در همه سطوح، به منظور جلوگیری از تشدید خطرات و چالش‌های بین‌المللی و منطقه‌ای تاکید کردند.

    در این دیدار همچنین تحولات مساله فلسطین و موضع مصر در قبال تحولات جاری سودان مورد بررسی قرار گرفت.

    طبق این بیانیه، رئیس جمهوری مصر بر اهمیت تلاش برای از سرگیری مذاکرات میان طرف‌های فلسطینی و اسرائیلی با هدف حل و فصل عادلانه و همه جانبه مساله فلسطین، مطابق با اصول و قوانین بین‌المللی تاکید کرد.

    سیسی همچنین به تلاش‌های مصر برای تثبیت آرامش میان فلسطین و رژیم صهیونیستی و ابتکارعمل‌های قاهره برای بازسازی غزه اشاره کرد.

    وی تصریح کرد که صلح عادلانه و همه جانبه چشم اندازهای جدید و گسترده‌ای را به نفع توسعه و رفاه برای همه مردم در منطقه ایجاد خواهد کرد.

    رئیس جمهوری مصر درباره تحولات سودان نیز بر ضرورت برقراری آتش بس پایدار و همه جانبه و همچنین آغاز گفت‌وگوی مسالمت آمیز با هدف تکمیل مسیر گذار در این کشور تاکید کرد.

    در همین راستا، احمد فهمی، سخنگوی ریاست جمهوری مصر نیز گفت که سیسی و اعضای هیئت آمریکا در این دیدار گفت‌وگوی آزادی را درباره بحران‌های برخی کشورهای منطقه انجام دادند.

    طبق این گزارش، طرف آمریکایی نیز در این دیدار بر محوریت نقش مصر به عنوان ستون ثبات و صلح در منطقه و همچنین نقش پیشگام آن در زمینه مبارزه با تروریسم، که مستلزم ادامه و تقویت همکاری و رایزنی بین قاهره و واشنگتن در همه سطوح است، تاکید کرد.

    منبع: ایسنا

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *