×
×
جدیدترین‌‌ها

صدر اعظم آلمان خبر داد؛
وجود اختلاف نظر میان اروپا و آمریکا بر سر پروژه «نورد استریم ۲»

  • کد نوشته: 6566
  • اردیبهشت 16, 1400
  • آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان از وجود اختلاف نظر میان کشورهای عضو پیمان ترانس آتلانتیک بر سر پروژه گاز رسانی روسیه به اروپا موسوم به «نورد استریم ۲» خبر داد.
    وجود اختلاف نظر میان اروپا و آمریکا بر سر پروژه «نورد استریم ۲»

    به گزارش خبرگزاری نخست نیوز به نقل از اسپوتنیک، آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان طی سخنانی از اختلاف نظر میان اعضای اتحادیه اروپا بر سر پروژه انتقال گاز روسیه به اروپا موسوم به «نورد استریم ۲» خبر داد.

    بر اساس این گزارش، آنگلا مرکل گفت: این موضوع خیلی مهم است که در آینده ما به تبادل نظر در خصوص آن دسته از مسائل مربوط به شراکت ترانس آتلانتیک که احتمالاً دیدگاه یکسانی در مورد آنها نداریم، بپردازیم. اکنون یکی از این موضوعات نورد استریم ۲ است. برای من خیلی مهم است که همه ما یک سیاست یکسان در خصوص اوکراین داشته باشیم ولی به جز اینها، مساله یک شریک مهم (روسیه) در خصوص تامین گاز نیز در میان است.

    لازم به ذکر است وزیر خارجه آمریکا در دیدار هفته گذشته خود با مرکل از مخالفت شدید واشنگتن با پروژه نورد استریم ۲ خبر داده و خواستار توقف کامل شراکت میان اروپا و روسیه بر سر موضوع گاز رسانی به اروپا شده بود. «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا گفته بود چنین پیوندی میان روسیه و اروپا، تاثیر منفی بر روی اکوسیستم دریای بالتیک خواهد گذاشت.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *