×
×
جدیدترین‌‌ها

سیسی با نخست‌وزیر انگلیس بحران سودان را بررسی کرد

  • کد نوشته: 65214
  • اردیبهشت 5, 1402
  • رئیس جمهوری مصر تعامل مثبت با تلاش‌ها برای برقراری آرامش در سودان جهت جلوگیری از نتایج فاجعه‌بار و فعال کردن روند سیاسی برای پایان دادن به این درگیری را خواستار شد.
    سیسی با نخست‌وزیر انگلیس بحران سودان را بررسی کرد

    به گزارش نخست نیوز ، به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، طبق بیانیه دفتر ریاست جمهوری مصر، عبد الفتاح سیسی، رئیس جمهوری این کشور در تماسی تلفنی با ریشی سوناک، نخست وزیر انگلیس، تعامل مثبت با تلاش‌هایی را که برای برقراری آرامش در سودان جهت اجتناب از نتایجی فاجعه‌بار انجام شده، خواستار شد.

    با وجود اعلام آتش‌بس انسانی میان ارتش و نیروهای واکنش سریع سودان اما روز یکشنبه برای نهمین روز پیاپی درگیری‌ها میان دو طرف در خارطوم ادامه داشت و همزمان برخی کشورهای عربی و غیرعربی در تخلیه دیپلمات‌ها و کارمندان سفارت‌های خود و خانواده‌های آنها شتاب ورزیدند.

    دفتر ریاست جمهوری مصر در ادامه بیانیه خود اعلام کرد، در این تماس تلفنی درباره تحولات بحران سودان گفت‌وگو شد و تلاش‌هایی که برای تخلیه شهروندان دو کشور از سودان انجام شده، بررسی شدند.

    همچنین دو طرف ضمن ابراز نگرانی شدید خود از افزایش خشونت‌ها و درگیری‌ها در سودان تاکید کردند که این خشونت‌ها و درگیری‌ها غیرنظامیان را در معرض خطرات بزرگ و روبه‌فزونی قرار می‌دهد.

    طبق بیانیه یاد شده، سیسی در این تماس تلفنی از تلاش‌هایی گفت که قاهره برای تشویق همه طرف‌ها به برقراری آتش‌بس و پایان دادن به مشکلات مردم سودان انجام داده است.

    او در این گفت‌وگوی تلفنی بر لزوم تعامل مثبت با تمامی تلاش‌ها برای برقراری آرامش و آغاز گفت‌وگو و روند سیاسی با هدف دور کردن سودان از نتایج فاجعه‌بار این درگیری برای ثبات و منابع ملت سودان تاکید کرد.

    منبع: ایسنا

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *