×
×
جدیدترین‌‌ها

اوکراین از متحدان خواست «خطوط قرمز» را در مساله تامین سلاح رد کنند

  • کد نوشته: 65193
  • اردیبهشت 4, 1402
  • معاون وزیر امور خارجه اوکراین تاکید کرد، کی‌یف به افزایش ۱۰ برابری کمک‌های نظامی از سوی متحدان نیاز دارد بنابراین از شرکای بین‌المللی می‌خواهد تا تمامی "خطوط قرمز" را در مساله تامین تسلیحاتی رد کنند.
    اوکراین از متحدان خواست «خطوط قرمز» را در مساله تامین سلاح رد کنند

    به گزارش نخست نیوز ، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، آندری ملنیک، معاون وزیر امور خارجه اوکراین در توییتی نوشت: ما قدردان متحدانمان به خاطر کمک‌های نظامی‌شان هستیم؛ اما این کافی نیست. اوکراین برای اینکه امسال به جنگ روسیه پایان دهد به ۱۰ برابر بیشتر از این کمک نیاز دارد. بنابراین ما از تمامی شرکایمان می‌خواهیم که همه خطوط قرمز ساختگی را رد کنند.

    وی همچنین از تمامی متحدان خواست تا یک درصد از میزان تولید ناخالص داخلی‌شان را به تامین تسلیحاتی اوکراین اختصاص دهند.

    از زمان آغاز جنگ روسیه علیه اوکراین در فوریه سال گذشته میلادی، آمریکا تاکنون تسلیحاتی به ارزش بیش از ۳۵.۴ میلیارد دلار برای کی‌یف فراهم کرده است و اتحادیه اروپا و کشورهای عضو آن نیز تسلیحاتی به ارزش ۱۳.۳ میلیارد دلار برای اوکراین تامین کرده‌اند.

    ناتو از کشورهای عضو این ائتلاف خواسته تا دو درصد از میزان تولید ناخالص داخلی خود را به بودجه دفاعی اختصاص دهند. اما گزارش سالانه این بلوک که در ماه مارس منتشر شد، افشا کرد که تنها هفت کشور از ۳۰ عضو ناتو توانستند در سال ۲۰۲۲ میلادی به این هدف برسند.

    کی‌یف که اوایل سال جاری میلادی قول تانک از آمریکا، انگلیس، آلمان و دیگر کشورها را گرفته، در حال حاضر حامیان خارجی خود را برای تامین جنگنده نیز تحت فشار گذاشته است.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *