×
×
جدیدترین‌‌ها

تا پایان سال 95.5 درصد از منابع بودجه عمومی محقق می‌شود

  • کد نوشته: 58814
  • بهمن 18, 1401
  • رئیس سازمان برنامه و بودجه تاکید کرد که 1394 منابع بودجه عمومی کشور در لایحه سال جاری پیش بینی شده بود که در 10 ماهه امسال 1169 همت تحقق یافته و پیش بینی می‌شود تا پایان سال به حدود 95.5 درصد منابع بودجه عمومی محقق شود.
    تا پایان سال 95.5 درصد از منابع بودجه عمومی محقق می‌شود

    به گزارش نخست نیوز

    مسعود میرکاظمی در جریان جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و بررسی گزارش کمیسیون برنامه و بودجه در خصوص عملکرد تبصره‌ها و بندهای هدفمندی یارانه‌ها در تبصره 14 لایحه بودجه سال جاری بیان کرد: ما باید در لایحه بودجه منابع را واقعی ببینیم مصارف که به طور طبیعی اتفاق می‌افتد، اما اگر منابع واقعی دیده شود و کمترین مغایرت بین منابع و مصارف در بودجه وجود داشته باشد دولت نیز کمترین دست‌اندازی را به سایر منابع از جمله بانک مرکزی و صندوق توسعه ملی خواهد داشت.

    وی در ادامه اظهار کرد: در بودجه سال جاری 1394 همت منابع عمومی دیده شده بود که در 10 ماهه سال گذشته 1169 همت تحقق یافته و پیش بینی می‌شود تا پایان امسال 1332 همت محقق شده و میزان تحقق منابع بودجه عمومی به 95.5 درصد برسد. تبصره 14 به بحث فروش فرآورده‌های نفتی و گاز و هدفمند سازی یارانه‌ها باز می‌گردد که بنده در نوبت دوم وارد این موضوع خواهم شد.

    رئیس سازمان برنامه و بودجه تصریح کرد: نتیجه‌گیری بنده این است که مجلس شورای اسلامی و دولت اگر منابع و مصارف را واقعی ببینند و کمترین مغایرت بین منابع و مصارف باشد در نهایت هزینه کمتری به مردم تحمیل می‌شود. امسال هم رتبه‌بندی معلمان اجرایی شد، هم حق پرستاران پرداخت شد، هم پاداش بازنشستگان داده شد و هم ترمیم حقوق صورت گرفت. دولت نیز از تنخواه بانک مرکزی برای تامین منابع و مصارف کشور استفاده نکرد.

    برچسب ها بودجه پایان محقق

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *