×
×
جدیدترین‌‌ها

مدیرعامل سازمان سامان‌دهی مشاغل شهری شهرداری مشهد گفت :
از اشتغال‌زایی ۶هزار نفری روزبازارها تا ساخت اولین تلویزیون تبلیغاتی سه‌بعدی در مشهد

  • کد نوشته: 57772
  • بهمن 4, 1401
  • سی روز‌بازار، شب‌بازار و بازار موضوعی در قالب ۱۹هزار و ۶۰۰جایگاه عرضه و اشتغال‌زایی برای بیش از ۶۲۰۰نفر در شهر داریم.
    از اشتغال‌زایی ۶هزار نفری روزبازارها تا ساخت اولین تلویزیون تبلیغاتی سه‌بعدی در مشهد

    به گزارش خبرنگار نخست نیوز محمد جواد مشیری افزود: از ابتدای سال، گردش مالی این بازارها، بیش از ۴هزار میلیارد تومان بوده است و
    همچنین قرار شده است ۵۰درصد ظرفیت کل روزبازارها به مشاغل خانگی اختصاص یابد که غالب این مشاغل را زنان سرپرست خانواده اداره می‌‌کنند.
    وی در خصوص ایست‌کارها حدود ۱۰هزار کارگر ساختمانی فرایند ثبت‌نام خود را پشت‌سر گذاشته‌اند نیز اظهارکرد : بیش از ۴۰۳هزار نفرروز اعزام از این مراکز به پروژه‌های ساختمانی داشته‌ایم و
    در مشهد حدود ۴۵۰بیلبورد تبلیغاتی، ۱۱تلویزیون شهری و ۵۹۰ استرابورد تبلیغاتی وجود دارد که درمجموع این ظرفیت تبلیغاتی درآمد خوبی دارد.

    مشیری ادامه داد: به‌زودی نخستین تلویزیون سه‌بعدی تبلیغاتی کشور در مشهد راه‌اندازی می‌شود وهمچنین
    کیوسک‌های مطبوعاتی باتوجه‌به اینکه استقبال مردم از رسانه‌های مکتوب کمتر شده است از رسالت اصلی خود دور شده‌ و به مراکزی برای عرضه تنقلات، سیگار و حتی برخی کالاهای ممنوع تبدیل شده‌اند، از همین‌رو باید با همکاری اداره ارشاد و حمایت دستگاه قضایی فکری برای آن‌ها اندیشیده شود.

    تخفیف پرداخت نقدی صدور پروانه، پایانکار و عوارض به مناسبت دهه فجر

    موسی الرضا حاجی بگلو ، نایب رئیس و سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد، در ادامه حاشیه شصت و چهارمین جلسه علنی شورای شهر گفت :
    درجلسه علنی امروز لایحه دو فوریتی ارائه تخفیف مناسبتی ایام الله دهه فجر و نیمه شعبان برای پرداخت نقدی عوارض صدور مجوزهای ساختمانی از جمله پروانه، پایانکار و همچنین برخی از عوارض ها به تصویب شورای اسلامی شهر رسید.
    وی تصریح کرد: براساس این لایحه ازتاریخ ۱۲ تا ۳۰ بهمن ماه به پرداخت نقدی عوارض صدور مجوزهای ساختمانی (گر‌وه پروانه و پایانکار) و عوارض احداث و توسعه خطوط قطار شهری در حوزه‌های درآمدی ۱، ۲ و ۳ به میزان ۳۰ درصد و برای حوزه‌های درآمدی ۴ و ۵ به میزان ۴۰ درصد تخفیف درنظر گرفته می‌شود.
    حاجی بگلو خاطرنشان کرد: همچنین ازتاریخ ۱ تا ۱۷ اسفند ماه نیز به پرداخت نقدی عوارض صدور مجوزهای ساختمانی (گر‌وه پروانه و پایانکار) و عوارض احداث و توسعه خطوط قطار شهری حوزه‌های درآمدی ۱، ۲ و ۳ تخفیف ۲۰ درصدی و حوزه های ۴ و ۵ نیز تخفیف ۳۰ درصدی اعطا می‌شود.
    وی ادامه داد: خیابان‌های فرعی هدایت ۱۲، آیت الله مطهری شمالی۷، خیابان فرعی شهید چراغچی ۹، شهید صدر ۱۲ و هاشمیه ٩١/١ با حفظ شماره به نام شهید مهدی آفتابی، شهید مهدی یونس مهاجر ، شهید امان الله محمدی، شهید حسین علی‌نژاد و شهید محمد محمدی نامگذاری شدند.
    لایحه صدور پروانه ساختمانی سه‌ مرحله‌ای به تصویب رسید.

    خبرنگار: سیده بهجت موسوی مقدم

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *