×
×
جدیدترین‌‌ها

صنعاء: امنیت آب‌های منطقه‌ای یمن اولویت مرحله آتی ماست

  • کد نوشته: 55394
  • آذر 23, 1401
  • وزیر دفاع دولت نجات ملی یمن در سخنانی با تشریح تامین امنیت آب‌های منطقه‌ای این کشور به عنوان اولویت مرحله آتی نیروهای مسلح یمن، گفت که دشمن در تلاش است تا جنگ مستقیم را به جنگ داخلی تغییر دهد.
    صنعاء: امنیت آب‌های منطقه‌ای یمن اولویت مرحله آتی ماست

    به گزارش نخست نیوز ، به نقل از شبکه المسیره، سرلشکر محمد ناصر العاطفی، وزیر دفاع دولت نجات ملی یمن وابسته به جنبش انصارالله اظهار کرد: تامین امنیت دریایی برای آب‌های منطقه‌ای یمن در مرحله بعدی اولویت ما خواهد بود. تنگه باب المندب، خلیج عدن، دریای عرب، جزایر استان “ارخبیل سقطری” و جزایر دیگر یمن بخشی از سرزمین یمن هستند که ما بر آنها حاکمیت کامل داریم.

    العاطفی گفت: نیروهای مسلح یمن همه تدابیر لازم برای مقابله قاطعانه با هر تحولی که حاکمیت ملی و دریایی را تهدید می‌کند، اتخاذ کرده‌اند. نیروهای یمن و رهبران آن روش‌های انضباطی را برای غارتگران منابع کشور در پیش گرفته‌اند و گزینه‌های انضباطی وجود دارند که در زمان مناسب اتخاذ و اعلام خواهند شد.

    وی تاکید کرد: ما گزینه‌هایی داریم که اگر از آنها استفاده کنیم، هیچ کس ما را سرزنش نمی‌کند، چراکه همه مقدمات رسیدن به نتیجه و پایانی مثبت را فراهم کرده‌ایم و این درحالی است که بر حرکت برخلاف جریان پافشاری می‌کند؛ ما هشدارمان را دادیم.

    العاطفی همچنین تصریح کرد: آنچه امروز از خصومت‌ها، توطئه‌ها، خرابکاری‌ها و محاصره شاهد آن هستیم، تایید می‌کند که ائتلاف متجاوز هیچ گونه صلح و آرامشی در یمن را نمی‌خواهد تمایلی به مثبت نگاه کردن به ثبات و صلح در منطقه و احترام به اراده ملت یمن ندارد.

    این مقام یمنی همچنین افزود: دشمن درصدد تبدیل جنگ مستقیم خود به درگیری و جنگ داخلی میان ملت یمن چه در استان‌های آزاد شده و چه در استان‌های تحت اشغال و همچنین چند تکه کردن بافت اجتماعی و تغییر هویت کشور و به تبع آن غارت منابع یمن است.

    وزیر دفاع یمن همچنین خاطرنشان کرد: به متجاوزان می‌گوییم که تحرکات آنها را زیر نظر داریم و به آنها اجازه چند تکه کردن یمن را نخواهیم داد.

    این اظهارات وزیر دفاع یمن در حالی است که روز سه‌شنبه ارتش مصر اعلام کرد، نیروهای دریایی آن ماموریت بین‌المللی جدیدی را در دریای سرخ شامل تنگه باب المندب و خلیج عدن برعهده می‌گیرند. این اتفاق در پی برعهده گرفتن فرماندهی نیروهای ماموریت مشترک بین‌المللی ۱۵۳ از سوی مصر برای اولین بار است.

    این نیروها شامل مصر، عربستان، امارات، اردن و آمریکا می‌شود که سطح عملیات آنها در دریای سرخ، باب المندب و خلیج عدن است.

    همواره کشتی‌های تجاری جهانی از خلیج عدن و تنگه باب المندب عبور می‌کنند و این منطقه استراتژیک قلمداد می‌شود.

    منبع: ایسنا

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *