×
×
جدیدترین‌‌ها

منابع سوری: هیچ نیروی خارجی از ادلب به اوکراین نرفته است

  • کد نوشته: 55314
  • آذر 22, 1401
  • منابع محلی در استان ادلب سوریه، انتقال نیروهای خارجی مسلح مستقر در این استان به اوکراین از طریق ترکیه را تکذیب کردند.
    منابع سوری: هیچ نیروی خارجی از ادلب به اوکراین نرفته است

    به گزارش نخست نیوز ، منابع محلی در استان ادلب در این باره به شبکه خبری المیادین گفتند که اخیرا هیچ نیروی خارجی از ادلب به ترکیه منتقل نشده است.

    این منابع گفتند: پس از حملات ترکیه عملیات قاچاق در منطقه خطرناک‌تر از گذشته شده است.

    منابع المیادین همچنین در واکنش به اخبار منتشر شده مبنی بر «حضور گروه‌های مسلح اهل چاد در ادلب» گفتند که گروهی توسط نیروهای اهل چاد در منطقه تشکیل نشده است و فقط تعدادی عناصر وابسته به داعش اهل چاد در ادلب مستقر هستند که تا قبل از سال ۲۰۱۷ در لیبی بوده و در این سال به سوریه منتقل شده‌اند. به گفته این منابع، شمار این عناصر مشخص نیست و در جبهه‌های نبرد نیز حضور ندارند و در مناطق تحت کنترل حزب «ترکستان» سوریه در غرب ادلب مستقر هستند.

    پیشتر برخی منابع وابسته به مخالفان سوریه فاش کرده بودند که گروهی از عناصر مسلح نزدیک به ترکیه از استان ادلب سوریه برای نبرد با روسیه به اوکراین اعزام شده‌اند.

    این منابع درباره مسیر رفتن نیروهای خارجی وابسته به ترکیه از ادلب به اوکراین گفته بودند که گذرگاه غیرقانونی «خربه الجوز» سوریه مهم‌ترین گذرگاه برای رفتن به ترکیه است. همچنین گذرگاه‌های غیرقانونی نزدیک شهرک «درکوش» در شمال غربی ادلب و حتی گذرگاه «باب الهوی» در شمال این استان نیز در این زمینه فعال هستند.

    منبع: ایسنا
    برچسب ها مخالفان سوریه

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *