×
×
جدیدترین‌‌ها

پیوستن 4 شهر استان خراسان رضوی، به شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر

  • کد نوشته: 5467
  • اردیبهشت 7, 1400
  • مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی طی پیامی، پیوستن 4 شهر استان خراسان رضوی، به شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر کشور را تبریک گفت.

    پیوستن 4 شهر استان خراسان رضوی، به شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر

    به گزارش نخست نیوز، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی طی پیامی، پیوستن 4 شهر استان خراسان رضوی، به شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر کشور را تبریک گفت.
    متن پیام دکتر جعفر مروارید مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی به شرح ذیل است:
    اولین دوره معرفی شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر، با اهمیت نگاه آینده محور و آمایشی در جهت توسعه عدالت فرهنگی و ترویج فرهنگ و هنر ایرانی اسلامی، تقویت و کاربردی سازی زیر ساخت های فرهنگی و هنری موجود و حمایت از طرح های خلاق بر آمده در بسترهای بومی و محلی شکل گرفت.
    گام نخست این اقدام، شناسایی ظرفیت های کالبدی و انسانی، داشته ها و بن مایه های فرهنگی وهنری در مناطق مختلف کشور بود که با اعلان فراخوان در سال ۱۳۹۸ آغاز شد وبیش از ۳۶۷ شهر از سراسر کشور طرح ها و ایده های خودشان را به دبیرخانه ارسال نمودند و پس از چندین مرحله ارزیابی و داوری آثار رسیده، ۱۴۳ شهر در ۹ موضوع ادبیات، موسیقی، صنایع دستی وسنتی، هنرهای تجسمی، هنرهای نمایشی، مد و لباس، سینما، رسانه و مطبوعات و چاپ و بسته بندی به مرحله پایانی راه یافتند.
    باعث مسرت است که ۴ شهر خراسان رضوی نیز موفق به کسب بالاترین امتیازات و رتبه برگزیده جهت حضور در شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر کشور شدند و بدین ترتیب نیشابور و تربت حیدریه به عنوان شهرهای خلاق ادبیات، قوچان شهر خلاق موسیقی و مشهد مقدس شهر خلاق رسانه و مطبوعات معرفی شدند.
    اینجانب، ضمن تبریک این موفقیت به جامعه فرهنگی و هنری استان، مسوولین و مدیران شهری و شهرداری ها و ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی، امیدوارم، این موفقیت، تداوم بخش حرکت های تاثیر گذار فرهنگی وهنری در استان، متناسب با شرایط نوین گام دوم انقلاب باشد.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *