×
×
جدیدترین‌‌ها

حجت‌الاسلام سبزیان :
1401 برنامه در هفته کتاب

  • کد نوشته: 53684
  • ۲۸ آبان ۱۴۰۱
  • امسال نمایشگاه کتاب نداریم و برنامه‌های متنوع کتاب‌خوانی و پویش کتاب را با هماهنگی ادارات و سازمان‌های فرهنگی ، ناشران،فروشگاه‌های کتاب ،مدارس ،مدیران کتابخانه‌های عمومی ،معاونت فرهنگی شهرداری و تشکل‌های مردم‌نهاد به‌صورت سازمان‌یافته برگزار خواهیم کرد.
    1401 برنامه در هفته کتاب

    نخست نیوز – مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در نشست خبری دبیر شورای ستاد برگزاری سی‌امین دوره هفته کتاب  که در سالن اجتماعات کتابخانه مرکزی امام خمینی(قدس سره) مشهد برگزار شد گفت: امسال نمایشگاه کتاب نداریم و برنامه‌های متنوع کتاب‌خوانی و پویش کتاب را با هماهنگی ادارات و سازمان‌های فرهنگی ، ناشران،فروشگاه‌های کتاب ،مدارس ،مدیران کتابخانه‌های عمومی ،معاونت فرهنگی شهرداری و تشکل‌های مردم‌نهاد به‌صورت سازمان‌یافته برگزار خواهیم کرد.

    محمدحسین زاده با اشاره به این‌که مراسم گرامی داشت هفته کتاب امسال  با شعار ماهمانیم که می‌خوانیم برگزار خواهد شد گفت:  سی‌امین دوره هفته کتاب از 21تا 27 آبان ماه با انجام برنامه‌های متنوع فرهنگی در خراسان رضوی برگزار خواهد شد.

    وی افزود: امسال برخلاف سال‌های گذشته بناست با همراهی و همدلی دستگاه‌های مختلف فرهنگی و مدیران سازمان‌ها کتاب‌های داخل قفسه مدیران را جمع‌آوری و به‌صورت رایگان در اختیار کتابخانه‌های عمومی سطح شهر قرار خواهیم .برگزاری اردوهای گردش در کتابخانه‌ها ، برگزاری جلسات نقد و بررسی تخصصی کتاب با حضور اساتید فرهنگی،نویسندگان و مولفان  ، نشست‌های خبری و همچنین خوانش صوتی کتاب در سطح شهر مشهد و توزیع کتاب به‌صورت رایگان در مساجد و مدارس از دیگر برنامه‌های اجرایی در این هفته است.

    وی از طراحی سامانه آنلاین خرید کتاب از کتابفروشی های سطح شهر مشهد خبر داد و گفت: به‌زودی این سامانه باهدف توسعه و ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی  ، افزایش سرانه مطالعه  و تهیه و خرید آسان کتاب در استان افتتاح و به بهره‌برداری خواهد رسید.

    «حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی‌اکبر سبزیان»مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی با اشاره به این‌که کتابخانه مرکزی امام خمینی(قدس سره) مشهد مقدس به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین کتابخانه عمومی در جهان اسلام است گفت: معتقدم برنامه‌ها و فعالیت‌های این کتابخانه مورد بی‌مهری اصحاب رسانه قرارگرفته و به‌طور شایسته و بایسته مجموعه فعالیت‌های این مرکز اطلاع‌رسانی نشده است امیدواریم اصحاب رسانه توجه بیشتری در این خصوص داشته باشند.

    در دنیا تقریبا بالغ‌بر 1000 خدمت برای کتابخانه‌های عمومی تعریف‌شده است، بنابراین امروز باید تمام نیازهای اجتماعی مردم را در خدمات کتابخانه‌ای تعریف و آن را به مردم ارائه دهیم.

    حجت السلام سبزیان  از اجرای 1401 برنامه در هفته کتاب خبر داد و گفت: 27کتابخانه عمومی در  سطح استان برنامه‌های متنوع ازجمله :کتابخوانی،نشست‌های خبری ،نقد و بررسی کتاب همراه با نمایش‌های ویژه را برنامه‌ریزی و اجرا خواهند کرد.

    وی خاطرنشان کرد: 27شهر در استان خراسان رضوی فاقد کتابخانه عمومی و 21 پروژه نیمه‌تمام در استان داریم که امیدواریم با همکاری مسوولان و خیرین این مشکلات را هم رفع کنیم.

    مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی از کتابخانه به‌عنوان مرکز آموزش غیررسمی یادکرد و تصریح کرد: کتابخانه‌ها از حالت امانت کتاب و مخزن کتاب رهاشده و مرکزی برای توسعه مهارت‌های زندگی و مشاوره کتاب ویژه خانواده‌ها بدل شده که امیدواریم با استقبال خانواده‌ها از کتابخانه‌ها به‌عنوان مرکزی برای توسعه مهارت‌های زندگی استفاده کنند.

    وی بابیان اینکه در استان خراسان رضوی شتاب حرکت در مسیر ترویج فرهنگ کتاب وکتابخوانی و گسترش فضاهای کتابخانه‌ای قابل‌ملاحظه است، اظهار داشت: این موفقیت به‌واسطه همراهی و همکاری دستگاه‌های اجرایی و در رأس آن نحوه و نگاه مدیریتی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور به‌دست‌آمده است.

    حجت‌الاسلام سبزیان در این نشست همچنین از افتتاح و بهره‌برداری از 3کتابخانه در سطح استان در این هفته خبر داد.

    یوسف اسماعیل‌زاده به‌عنوان معاون فرهنگی و هنری سازمان اجتماعی فرهنگی شهرداری مشهد در این نشست درباره تعطیلی کافه کتاب مشهد گفت: این رابطه مالک و مستاجر است و با توجه موعد اجاره به پایان سیده ما تلاش کردیم مماشات به خرج دهیم و برحسب اخلاقیات بیش از یک سال فرصت تخلیه دادیم .

    وی به اجرای طرح مدرسه دوستاران کتاب در این هفته اشاره کرد و گفت: بناست با همکاری اصحاب رسانه،آموزش‌وپرورش و مدیرت کتابخانه عمومی خوانش کتاب را همراه با اجرای نمایش‌نامه‌های عمومی در سطح شهر و مدارس اجرا کنیم.

    توزیع بسته‌های حمایتی رایگان کتاب به بانوان از دیگر برنامه‌های فرهنگی شهرداری است.

    مجید عسگری حوزه فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی از رونمایی کتاب تنهای هزارساله آخرین اثر چاپ‌شده مرحوم سعید تشکری خبر داد و گفت: بناست با حضور در منزل مرحوم این اثر را رونمایی کنیم. در همین راستا سومین دوره فراخوان داستان حماسی را برگزار و پوستر این فراخوان را تقدیم خانواده تشکری کنیم.

    شاد رییس بسیج رسانه استان نیز در این نشست از انعقاد تفاهم‌نامه بسیج رسانه و مدیریت کتابخانه‌های عمومی استان خبر داد و گفت:هدف ما ارتباط صمیمی اصحاب رسانه با کتاب و کتابخوانی است و تلاش خواهیم کرد در این راه قدم‌های مثبت برداریم.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *