×
×
جدیدترین‌‌ها

نسخه الکترونیک یا نسخه پردردسر!

  • کد نوشته: 53582
  • آبان 26, 1401
  • با پرداخت سال‌ها حق بیمه و خوشحالی از خدمات درمانی همیشه تصور می‌کردیم که بیمه می‌تواند حامی قدرتمندی برای قشر کارگر باشد.تامین اجتماعی همواره با شعارهای دهان‌پرکن و پرطمطراق سعی کرده بین کارگران جایگاه ویژه و ارزنده‌ای داشته باشد اما افسوس که ...!
    نسخه الکترونیک یا نسخه پردردسر!

    نخست نیوز : به‌هرحال از حال و هوای بیمه تامین اجتماعی که بگذریم فقط باید از یک خدمت آن بیشتر بگوییم و آن موضوع نسخه‌های الکترونیکی است که حال همه را گرفته است.

    این روزها از بیمار و پزشک گرفته تا داروخانه و آزمایشگاه‌ها و مراکز درمانی و بیمارستان‌ها همگی از این نسخه‌ها به‌شدت گلایه دارند.

    قطع بودن و در دسترس نبودن سامانه مربوطه برای پزشک و… اعصاب همه را خردکرده است.بیمار برای پرداخت ویزیت پزشک با بیمه دچار مشکل شده و از آن‌سو برای گرفتن دارو و سایر نیازهای پزشکی نظیر تهیه عکس رادیولوژی و …متاسفانه باید به نرخ آزاد حساب کند.

    در این میان مراکز درمانی به بهانه اینکه سامانه تامین اجتماعی قطع است ، هزینه‌ها را با تعرفه آزاد محاسبه می‌کنند و بیمار به‌ناچار باید هزینه را آزاد بپردازد.

    چند روز پیش در مطب یک متخصص ارتوپدی با قطع شبکه و سامانه تامین اجتماعی روبه‌رو شدم و پزشک مربوطه نتوانست نسخه الکترونیک برای ام آر آی بدهد.آزمایشگاه هم به‌تبع آن نتوانست کد رهگیری دریافت کند و مخلص کلام اینکه همه هزینه‌ها را با تعرفه آزاد پرداخت کردم.

    نه بیمه تامین اجتماعی به درد من خورد و نه بیمه تکمیلی.

    انصافا معنای واقعی بیمه و حمایت از افرادی که ۳۰ سال حق بیمه پرداخت کرده‌اند این است؟

    جالب‌ اینکه کسی هم جوابگو نیست و فقط بیمار است که ضمن سرگردانی و از روی ناچاری و اضطرار باید تاوان پرداخت هزینه‌های سنگین درمان را با تعرفه آزاد بپردازد.

    به‌راستی حق کارگر شاغل و بازنشسته است که در این شرایط سخت اقتصادی و گرانی باید چنین مشکلی را هم تحمل کند؟!

    برچسب ها ساعت ۲۵

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *