×
×
جدیدترین‌‌ها

انتقاد ماکرون از اظهارات جو بایدن درباره آخرالزمان هسته‌ای

  • کد نوشته: 50666
  • مهر 17, 1401
  • هم‌زمان با اینکه مقامات و رسانه‌های غربی مدعی شده‌اند که روسیه ممکن است از تسلیحات هسته‌ای استفاده کند، امانوئل ماکرون از اظهارات و هشدارهای اخیر جو بایدن درخصوص "آرماگدون" (آخرالزمان) انتقاد کرد.
    انتقاد ماکرون از اظهارات جو بایدن درباره آخرالزمان هسته‌ای

    به گزارش نخست نیوز ، به نقل از فاکس نیوز، جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا شامگاه پنجشنبه طی یک سخنرانی خاطرنشان کرد که “وقتی صحبت از استفاده از تسلیحات هسته‌ای می‌شود، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه شوخی نمی‌کند.”

    وی در ادامه با اشاره به دوران جان اف کندی، رئیس‌جمهوری اسبق آمریکا تاکید کرد: «از زمان کندی و بحران موشکی کوبا با چشم‌انداز آرماگدون مواجه نبوده‌ایم.»

    امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه در نشست اتحادیه اروپا در پراگ ضمن انتقاد از اظهارات بایدن گفت: «ما هنگام صحبت درخصوص چنین مسائلی باید با احتیاط سخن بگوییم.»

    براساس گزارش فرانس۲۴، ماکرون در ادامه خاطرنشان کرد: حل‌وفصل مسئله جنگ در اوکراین نیازمند “تنش‌زدایی” و نوعی راهکار است که برای هم رهبران و هم مردم اوکراین قابل قبول باشد.

    ولادیمیر پوتین در بحبوحه جنگ روسیه – اوکراین طی یک سخنرانی در ماه سپتامبر به کشورهای عضو ناتو نسبت به “توانایی‌های روسیه” هشدار داد.

    وی در آن سخنرانی گفته بود: «می‌خواهم به شما یادآوری کنم که کشور ما ابزار مخرب مختلفی دارد؛ تجهیزات جداگانه و بسیار مدرنی در مقایسه با آنچه که کشورهای ناتو دارند. و هنگامی که تمامیت ارضی کشور ما تهدید شود، ما برای محافظت از روسیه و مردم خود از تمامی ابزاری که در اختیار داریم، استفاده خواهیم کرد.»

    این درحالیست که کارین ژان پی‌یر، دبیر مطبوعاتی کاخ سفید ضمن دفاع از اظهارات جو بایدن درخصوص “آرماگدون” تصریح کرد: چنین نوع لفاظی غیرمسئولانه‌ای مخصوص رهبر یک کشور مجهز به تسلیحات هسته‌ای نیست و این چیزی است که رئیس‌جمهور بایدن بسیار شفاف و آشکار بیان کرد.

    وی درحالیکه عنوان کرد هیچ نشانه‌ای مبنی بر آماده‌سازی روسیه جهت استفاده از تسلیحات هسته‌ای وجود ندارد، افزود: ما هیچ دلیلی برای تنظیم موقعیت استراتژیک هسته‌ای خودمان ندیده‌ایم و همچنین هیچ نشانه‌ای مبنی بر آماده‌سازی روسیه برای استفاده قریب‌الوقوع از تسلیحات هسته‌ای وجود ندارد.

    منبع: ایسنا
    برچسب ها آمریکا جو بایدن

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *