×
×
جدیدترین‌‌ها

حاشیه‌نگاری یک موکب در مشهد الرضا

  • کد نوشته: 50519
  • مهر 15, 1401
  • یکی از صحنه‌های معنوی که اشک شوق را بر گونه خیلی‌ها جاری می‌کند خدمت صادقانه و بدون ریا در موکب‌های پذیرایی از زائرین پیاده حرم رضوی است.
    حاشیه‌نگاری یک موکب در مشهد الرضا

    نخست نیوز : محمدباقر عطاریانی‌ _حضور یک خانواده و فامیل ۱۲ نفری از اهواز در موکب قرارگاه مردم یاری عاشوراییان وزارت دفاع _ سازمان اتکا در مشهد مقدس تنها گوشه‌ای از این صحنه‌‌ها بود.
    عبدالرضا پناهی مقدم و همسرش سعادت سیاحی که مدت ۸ سال در ایام آخر ماه صفر راهی مشهد می‌شوند تا به زائرین پیاده خدمت‌رسانی کنند امسال نیز در موکب سازمان اتکا مستقر شدند.
    خانم سیاحی گفت: امسال برای استقرار دریکی از موکب‌های پذیرایی از زائرین از خود امام رضا علیه‌السلام طلب خدمت کردم و سعادت نصیب من و خانواده‌ام شد که در موکب سازمان اتکا مستقر شویم.
    نیروهای مستقر در موکب اتکا عاشقانه و از جان‌ودل مایه می‌گذارند تا زائران پیاده خستگی راه را از یاد ببرد. وی گفت : من به‌اتفاق خانواده و فامیل در موکب اتکا هر کاری از دستمان بربیاید انجام می‌دهیم از پخت نان و غذا گرفته تا سایر کمک‌ها و امیدوارم این خدمات مورد رضایت خدا و امام هشتم علیه‌السلام قرار گیرد.
    مهندس رضا قاسم‌آبادی معاون منابع انسانی سازمان اتکا از پذیرایی روزانه ۳ هزار زائر پیاده حرم رضوی در موکب قرارگاه مردم یاری عاشورائیان وزارت دفاع_سازمان اتکا خبر داد.
    وی با اشاره به اینکه موکب یادشده در اربعین حسینی در کربلا مستقر بوده و از ۲ ماه پیش برای استقرار در مشهد مقدس برنامه‌ریزی‌شده بود گفت: با توجه به استقبال و آمادگی همکاران و همچنین مساعدت دکتر اعلمی مدیرعامل سازمان اتکا درنهایت مامور به پیگیری و استقرار در این مکان شدیم.
    وی افزود: محل موردنظر را در جاده سرخس و حوالی روستای آبروان انتخاب کردیم چراکه با توجه با بافت منطقه و شرایط موجود ، امکانات لازم را منتقل نمودیم و البته همکاران زیادی داوطلب خدمت بودند که با قرعه‌کشی از بین آن‌ها ۳۰ نفر انتخاب شدند.
    وی در ادامه با اشاره به امکانات و خدمات این موکب گفت: پذیرایی از زائرین پیاده رضوی در قالب توزیع صبحانه و ناهار و شام و همچنین توزیع شربت، چای و آب‌معدنی و اسکان شبانه همراه با پتو و روانداز ازجمله خدمات است.
    حجت‌الاسلام‌والمسلمین رمضانی فرد رییس عقیدتی سیاسی اتکا خراسان ، خدمت به زائران پیاده حرم رضوی را یک افتخار و سعادتی بزرگ دانست.
    وی با اشاره به راه‌اندازی موکب قرارگاه مردم یاری عاشورائیان وزارت دفاع_سازمان اتکا در جاده مشهد سرخس حوالی روستای آبروان گفت: عزیزانی که در این موکب مشغول خدمت هستند به‌واقع افتخار خادمی به زائران پیاده حرم رضوی نصیب آن‌ها شده و این توفیق را خدای بزرگ به همکاران اتکا داده تا خدمت‌رسانی کنند.
    همکاران اتکا در این موکب همچون نیروهای جهادی خدمت می‌کنند و به یاد شهدای سازمان اتکا خود را خادم زائران می‌دانند.
    یکی از برنامه‌های ارزشمند در موکب قرارگاه مردم یاری عاشورائیان وزارت دفاع_سازمان اتکا در مشهد مقدس برگزاری برنامه‌های فرهنگی است. محمدرضایی معاونت تبلیغات و روابط عمومی سازمان اتکا در این رابطه گفت: سازمان اتکا در مسیر خدمت‌رسانی به زائرین پیاده اربعین حسینی در مرز خسروی اقدام به توزیع اقلام فرهنگی نمود و انشالله از سال آینده این حرکت در مشهد و در این موکب نیز انجام خواهد شد.
    وی گفت: البته در موکب قرارگاه مردم یاری عاشورائیان وزارت دفاع_سازمان اتکا علاوه بر برگزاری مراسم نماز جماعت صبح و ظهر و شب، همواره برای زائرین پیاده ولایت نیز برنامه سخنرانی و مداحی و نوحه‌خوانی برگزارشده است.
    برنامه‌های فرهنگی متنوعی که متناسب با زائرین پیاده حرم رضوی باشد اجرا کرده‌ایم و در کنار آن از این عزیزان با غذای گرم نیز پذیرایی شده است.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *