×
×
جدیدترین‌‌ها

تجلیل پژمانفراز عکاس سال‌های دفاع مقدس و پیشکسوت نخست

  • کد نوشته: 49731
  • مرداد 13, 1401
  • نماینده مردم مشهد و کلات با حضور در منزل هنرمند عکاس سال‌های دفاع مقدس سید جلیل حسینی زهرایی عکاس موسسه مطبوعاتی رسانه گستر نخست ضمن دیدار و گفت‌وگو با خانواده دقایقی را پای صحبت مادر این هنرمند نشست.
    تجلیل پژمانفراز عکاس سال‌های دفاع مقدس  و پیشکسوت نخست

    نخست نیوز : مجید خروشی – نصرالله پژمانفردر ابتدای این دیدار ضمن تجلیل از این هنرمند عکاس و ایثارگر که به نگهداری و سرپرستی از مادر هم می پردازد ، خطاب به این مادر فداکار گفت ، جای بسی خوشبختی است که شما فرزندی تربیت کردید که هم باعث افتخار و سربلندی شما و خانواده‌تان می‌باشد و هم یک چهره فرهیخته در جامعه عکاسی خراسان و کشور است.
    رییس کمسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: حضور چنین هنرمندانی در جامعه اسلامی مایه مباهات و سرافرازی است .
    این نماینده مجلس در ادامه ضمن بازدید از کتابخانه تخصصی این هنرمند عکاس ساعتی با ایشان به گپ و گفتگو پرداخت و گفت: امید است مسوولان و مدیران فرهنگی هنری قدر منزلت و جایگاه این هنرمند عکاس را که بیش از چهار دهه زندگی خود را باهمت والای خود درراه ضبط و ثبت رخدادهای تلخ و شیرین خبری و مستند اجتماعی کرد به نحو شایسته تقدیر کنند .
    وی خطاب به این عکاس مردمی و انقلابی گفت به‌راستی آنچه شما در این سال‌ها با چشمان تیزبین تان ثبت کرده‌اید گنجینه‌ای ارزشمند از تاریخ تصویری چند دهه از وقایع خراسان بزرگ است که روزبه‌روز به ارزش و اهمیت آن افزوده می‌شود و آیندگان از این سرمایه هنری بیش از بیش استفاده خواهند کرد .در پایان این دیدار به‌رسم یادبود یک جلد کتاب نهج‌البلاغه و لوح تقدیر و قاب عکسی به‌پاس یک‌عمر دستاورد هنری و مطبوعاتی به ایشان تقدیم شد.
    گفتنی سید جلیل حسینی زهرایی متولد ۱۳۴۲ تربت‌جام می‌باشد که از سال ۱۳۵۲ عکاسی را در مشهد به‌صورت تجربی نزد برادرانش فراگرفت و سپس باتجربه اندوزی و گذراندن دوره‌های یک‌ساله عکاسی و فیلم‌سازی در انجمن سینمای جوانان ایران دفتر مشهد به‌صورت حرفه‌ای به کار عکاسی هنری پرداخت . وی هم‌چنین فعالیت حرفه‌ای خود را با مطبوعات کشور ازجمله روزنامه قدس ، خراسان و خبرگزاری‌ها و حوزه هنری ، اداره کل فرهنک و ارشاد اسلامی و همکاری با صدا و سیما ادامه داد.
    وی هم‌اکنون با موسسه مطبوعاتی رسانه گستر نخست و پایگاه خبری نخست نیوز همکاری مداوم داشته و در کنار آن مدرس عکاسی دانشگاه‌های علمی کاربردی مشهد است.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *