×
×
جدیدترین‌‌ها

ورزش پارکی!

  • کد نوشته: 48812
  • شهریور 24, 1401
  • پارک‌ها و بوستان‌های مشهد در صبح و عصر دیدنی است.عده‌ای برای تفریح، عده‌ای برای سرگرمی و عده‌ای هم برای وقت‌گذرانی راهی پارک‌ها می‌شوند اما عده دیگری هم هستند که فقط برای ورزش و سلامتی می‌آیند.
    ورزش پارکی!

    نخست نیوز : این جماعت که اغلب افراد میانسال و حتی سالخورده هستند انصافا دیدنشان به آدم روحیه می‌دهد.
    چندی پیش در پارک ملت مشهد شاهد حضور حدود ۲۰۰ نفر در قالب یک گروه ورزشی بودم که با شور و حال خاصی مشغول تمرین ، نرمش و ورزش بودند.جالب اینکه بانظم و انضباط بسیار مناسبی و بدون مزاحمت برای دیگران و تنها باهدف سلامتی جسم و جان به ورزش می‌پرداختند.
    با یکی از آن‌ها هم‌کلام شدم و گفت اینجا تابه‌حال افرادی آمده‌اند که با چندین بیماری روبه‌رو بوده‌اند و اکنون خیلی سرحال و قبراق هستند و از بیماری‌شان خبری نیست.
    مرد سالخورده‌ای داشتیم که روی ویلچر می‌نشست اما با چند هفته ورزش، این روزها سرپا هست و به‌مرور بهتر هم شده است.
    اینجا با ورزش می‌توان قند و دیابت ، چربی و کلسترول و کبد چرب و … را به‌خوبی کنترل و حتی از بین برد.خیلی از این‌ها قبل حضور در این گروه ورزشی دارای کلی بیماری بودند و الان می‌بینید که خیلی سرحال هستند.از همه مهم‌تر اینکه ازنظر روحی و روانی حال دلشان خوب خوب است و این فضا و محیط، شادابی خوبی به آن‌ها داده است.
    من نگارنده که حدود یک ساعت شاهد ورزش آن‌ها بودم ، حس و حال خوبی پیدا کردم چراکه انصافا شادابی و نشاط در فضا موج می‌زد.
    جا دارد برای گروه‌های ورزشی صبحگاهی و عصرگاهی و ایجاد چنین فضایی که هیچ هزینه‌ای هم ندارد تبلیغات بیشتری انجام شود تا همه مطلع شوند و در طول روز ساعاتی را به ورزش اختصاص دهند.ورزشی که نه هزینه دارد و نه نیازی به لوازم و تجهیزات است و فقط کمی همت و اراده می‌خواهد.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *