×
×
جدیدترین‌‌ها

برگزاری دوره آموزشی مربیان طرح جامع کاهش آسیب های اجتماعی

  • کد نوشته: 47805
  • شهریور 5, 1401
  •  ( طرح چهره به چهره و چکامه ) استان خراسان رضوی در شهر مقدس قم.
    برگزاری دوره آموزشی مربیان طرح جامع کاهش آسیب های اجتماعی

    نخست نیوز : مجری این طرح در استان گفت: در این گردهمایی سه روزه بیش از ۵۰ نفر از مربیان استان خراسان رضوی به منظور آموزش و دانش‌افزایی برای هدایت بهتر نوجوانان و جوانان در شهر مقدس قم حضور یافتند.

    به گزارش نخست نیوز :علی اکبر روحی گل خطمی افزود: اساتید این دوره شامل آقایان رویت با موضوع تحکیم خانواده؛ حجت الاسلام دکتر گودرزی با موضوع جریان شناسی موضوع جمعیت، حجت الاسلام شفیعی با موضوع جریان اسقاط جنین و آسیب های تک فرزندی و سایر اساتید در محل مجتمع یاوران حضرت مهدی (عج) شهر مقدس قم برگزار گردید.

    وی از دیگر برنامه های جانبی این دوره را برگزاری کارگاه شخصیت شناسی علمای مدفون در حرم مطهر و حرم شناسی حرم فاطمه معصومه(س) دانست وادامه داد:
    در این طرح برای افزایش سطح آموزشی مربیان، محتوایی آموزشی با موضوع مباحث اصول دین، مسائل قرآنی و سیره اهل‌بیت(ع) در قالب ۶ جلد کتاب دعوت و 10 جلد کتاب های امید ( کاهش آسیب های اجتماعی) در اختیار مربیان قرار گرفت تا در جلسات هفتگی که در مساجد، حسینیه ها و یا بوستان های محلات برگزار می کنند، این مطالب را به مربیان آموزش دهند.

    مدیرعامل موسسه فرهنگی هنری شهید روحی خاطر نشان کرد: از زمان آغاز این طرح در سال ۸۰ تاکنون ۲ هزار و ۵۰۰ حلقه تربیتی با حضور ۲ هزار و ۵۰۰ مربی تشکیل شد که این مربی‌ها عموماً تحصیل‌کردگان دانشگاه و حوزه هستند که حدود ۲۳ هزار دانش‌آموز محلات کم برخوردار را زیر پوشش دارند.

    مجری استانی طرح فرهنگی تربیتی چهره ‌به ‌چهره و چکامه گفت: این طرح به منظور پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در مناطق آسیب‌خیز در سال ۹۸ مورد تایید وزارت کشور قرار گرفت و اجرای آن از سال ۱۳۹۹ آغاز شد که ۲۰۰ حلقه چکامه برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در سکونت گاه‌های غیررسمی برپا شده و امیدواریم با حمایت بیشتر بتوانیم این طرح را توسعه دهیم.

    خبرنگار: سیده بهجت موسوی مقدم

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *