×
×
جدیدترین‌‌ها

نماینده تهران:
مردم در کمرنگ شدن رعایت پروتکل‌های بهداشتی مقصر اصلی نیستند

  • کد نوشته: 4771
  • فروردین 30, 1400
  • نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مردم در کم رنگ شدن رعایت پروتکل های بهداشتی مقصر اصلی نیستند چراکه مردم به مسئولان خود نگاه می کنند.

    مردم در کمرنگ شدن رعایت پروتکل‌های بهداشتی مقصر اصلی نیستند

    به گزارش نخست نیوز، نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مردم در کم رنگ شدن رعایت پروتکل های بهداشتی مقصر اصلی نیستند چراکه مردم به مسئولان خود نگاه می کنند.

    اقبال شاکری با تاکید بر ضرورت رعایت صحیح و دقیق پروتکل های بهداشتی و توجه به نظرات کارشناسان این حوزه، بیان کرد: از نظر بنده در کم رنگ شدن رعایت پروتکل های بهداشتی مردم مقصر اصلی نیستند چراکه مردم به رفتار مسئولان نگاه می کنند. زمانی که مسئولان و دولت در برابر نظر متخصصان مقاومت کرده و در دو هفته نوروز که به خوبی این امکان وجود داشت که کسب و کارها و حمل و نقل عمومی کنترل و قرنطینه شود، اما برعکس آن عمل می شود مردم نیز اعتمادشان را به گفته متخصصان از دست می دهند.

    وی در ادامه اظهار کرد: حال بعد از پایان تعطیلات که کسب و کارها مجددا رونق می گیرد، برای آنها محدودیت گذاشته می شود. مسلما مردم در چنین شرایطی همکاری لازم را نخواهند داشت. از سوی دیگر در بحث تامین واکسن دولت می گوید بخش خصوصی واکسن وارد کند و آن را به مردم بفروشد در حالی که این امر بر عهده دولت است.

    نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر مسئولان و دولتمردان پایبند نظر متخصصان این حوزه باشند مردم نیز با اعتماد در رعایت پروتکل ها همراهی خواهند کرد. اینکه یکباره تصمیمات و رفتارهایی بر خلاف نظر متخصصان صورت گیرد قطعا بر روی اعتماد مردم تاثیر خواهد گذاشت.

    شاکری در ادامه درباره راهکارهای کنترل کرونا در سطح کشور و به ویژه تهران، بیان کرد: مهم ترین امر عدم دخالت در تصمیمات متخصصان و اجرای دقیق آنها از سوی دولتمردان و مسئولان است. باید اجازه داد تا مدیریت تخصصی در این حوزه صورت گرفته و دستورات متخصصان اجرا شود. از سوی دیگر باید از تصمیمات اتخاذ شده حمایت شود. دولت باید بستر اجرای دقیق تصمیمات را فراهم کند. به عنوان مثال از بخش هایی که بر اثر محدودیت ها ضرر کردند حمایت کند.

    این عضو کمیسیون عمران مجلس در پایان افزود: هیچ بخشی و هیچ یک از دولتمردان نباید در تصمیمات تخصصی در این حوزه دخالت کرده و تعبیر خود را داشته باشند. مردم وقتی ببینند مسئولان نیز بدون کوتاهی تابع دستورات متخصصان بوده و صلاح آنان را می خواهند قطعا دست به دست هم داده و همکاری لازم  را در رعایت دقیق و صحیح پروتکل ها خواهند داشت.

    منبع: ایسنا

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *