×
×
جدیدترین‌‌ها

مردم دانه ای میوه می خرند!

  • کد نوشته: 47706
  • شهریور 3, 1401
  • این روزها با وضع موجود و گرانی افسارگسیخته کالاها و اقلام مختلف خوراکی، پروتئینی، پوشاک، لوازم منزل، آشامیدنی‌ها، شیر و فراورده‌های لبنی و...انصافا خرید آن‌ها و راهی بازار شدن دل‌شیر می‌خواهد و جیب پرپول.
    مردم دانه ای میوه می خرند!

    نخست نیوز : البته مردم ما شرایط را درک می‌کنند و خود را با وضع موجود وفق می‌دهند و به عبارتی همزیستی مسالمت‌آمیز با گرانی را با چاشنی ناسزا، آه و نفرین انتخاب کرده‌اند.
    همزیستی با گرانی یعنی اینکه مثل قدیم‌ها ، میوه را کیلویی نمی‌خرند.خرید چند خربزه یا هندوانه و یا خرید چندین کیلو آلو، سیب، گلابی، انگور و دیگر میوه‌های فصل منسوخ‌شده است.الان باید دانه‌ای خرید و چه اشکالی داره که مثلا برای یک خانواده چهار نفره فقط چهار عدد سیب و چهار عدد آلو بخریم.
    برای میهمان هم باید دقیقا به تعداد آن‌ها خرید کنیم!!
    چندی پیش مصطفی دارایی نژاد رییس اتحادیه بارفروشان گفت : قدرت خرید مردم کاهش چشمگیری کرده است طوری که در سال‌های گذشته مردم حداقل ۲ کیلو میوه خریداری می‌کردند اما امروز خرید‌ها، دانه‌ای شده است و اگر این روند ادامه داشته باشد کشاورزان تضرر خواهند شد.
    به‌هرحال نگارنده معتقد است برای تداوم زندگی مسالمت‌آمیز با گرانی و تورم باید خیلی از کالاها را دانه‌ای خرید و تولیدکننده هم به‌صورت تولید دانه‌ای حرکت کند.
    تولید یک لنگه جوراب یا کفش، تولید اجاق‌گاز یک شعله‌ای، یخچال یک طبقه، هر خانه یک لامپ روشنایی، هر خانواده فقط یک بشقاب و لیوان (نوبتی از آن‌ها استفاده کنند) ضروری است.
    کولر با یک دریچه، پنکه سقفی یا معمولی با یک پره، وجود یک شیر آب و… را می‌توان ازجمله موارد چنین زندگانی برشمرد.
    فقط باید یک فکری هم برای نسل بعدی و بچه‌ها و نوه‌ها کرد که این عزیزان در آینده و در برابر خرید وزندگی مسالمت‌آمیز با گرانی چه باید بکنند؟
    خدا به دادشان برسد!!

    برچسب ها ساعت ۲۵

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *