×
×
جدیدترین‌‌ها

کودکان معتاد!

  • کد نوشته: 46007
  • مرداد 6, 1401
  • اعتیاد این بلای خانمان‌سوز ، کوچک و بزرگ ، زن و مرد و خلاصه پیر و جوان و حتی کودک را بی‌رحمانه جذب خود می‌کند به‌گونه‌ای که برای رهایی از آن باید کاری کرد کارستان.
    کودکان معتاد!

    نخست نیوز : اعتیاد اگرچه دامن جوانان را گرفته اما کودکان هم از این بلا مصون نمانده‌اند و در این وادی ترک اعتیاد کودکان کاری است سخت و تخصصی.
    دکتر روشن پژوه مدرس دانشگاه بیان می‌کند: بهترین الگوی درمانی اعتیاد کودک، درمان در دل خانواده بوده و نباید کودک را به بهانه درمان از خانواده جدا کنیم لذا اگر قرار باشد درمان مبتنی بر اصول و درست باشد باید سیستمی باشد که کودک را در دل خانواده شناسایی و درمان کند و اگر والدین کودک معتاد باشند این سیستم باید بتواند برای آن‌ها نیز همزمان فعالیت کند.
    وی با یادآوری اینکه پیش‌ازاین الگوی درمان مادر و فرزند با یکدیگر را داشتیم که در فرایند آن مادر و کودک دارای اعتیاد در کنار یکدیگر درمان می‌شدند، می‌گوید: اگر والدین دارای شرایط مالی و حمایتی خوبی هستند شاید بتوان به‌صورت سرپایی و با مراجعه به مراکز درمانی کودک را بهبود بخشید، اما اگر مجبور به الگوی غیر سرپایی شدیم در حال حاضر بهترین شیوه برای درمان کودکان و نوجوانان روش اجتماع درمان‌مدار است که بر اساس آن در فرایندی شبیه تعاملات اجتماعی زیرساخت‌های شخصیتی فرد اصلاح‌شده، انگیزه‌های مصرف وی تغییریافته و به‌تدریج بهبودیافته و پاک می‌ماند.

    برچسب ها ساعت ۲۵

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *