×
×
جدیدترین‌‌ها

افشین تحفه گر معاون فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی ۲۵ فروردین ماه ،روز بزرگداشت عطارنیشابوری را گرامی داشت

  • کد نوشته: 4256
  • فروردین 26, 1400
  • افشین تحفه گر معاون فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی ۲۵ فروردین ماه ،روز بزرگداشت عطارنیشابوری را گرامی داشت. این پیام بدین شرح است:
    افشین تحفه گر معاون فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی ۲۵ فروردین ماه ،روز بزرگداشت عطارنیشابوری را گرامی داشت

    لحظه آخر
    برگزاری تور داخلی، تور خارجی و تور لحظه آخری توسط معتبرترین آژانس های مسافرتی از سراسر کشور تنها در سایت لحظه آخر ، خرید اینترنتی تور، رزرو اینترنتی همزمان پرواز و هتل به همراه گشت های مهیج ،لیدر ،اخذ ویزا و ترانسفر فرودگاهی؛ بهترین تور مسافرتی را به همراه بهترین خدمات از سایت لحظه آخر انتخاب کرده و خریدی مطمعن داشته باشید.

    به گزارش نخست نیوز، افشین تحفه گر معاون فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی ۲۵ فروردین ماه ،روز بزرگداشت عطارنیشابوری را گرامی داشت. این پیام بدین شرح است:

    ای در غرور نفس به سر برده روزگار
    برخیز و کارکن که کنون است وقت کار
    ای دوست ماه روزه رسید و تو خفته‌ای
    آخر ز خواب غفلت دیرینه سر برآر
    سالی دراز بوده‌ای اندر هوای خویش
    ماهی خدای را شو و دست از هوا بدار
    پنداشتی که چون نخوری روزهٔ تو آنست
    بسیار چیز هست جز این شرط روزه‌دار
    هر عضو را بدان که به تحقیق روزه‌ای است
    تا روزهٔ تو روزه بود نزد کردگار
    ۲۵ فروردین ماه ، نماد شخصیت فرهنگ و هنر ایرانی روز بزرگداشت شاعر و عارف بزرگ عطار نیشابوری است.وقتی با شعر عطار انس گرفتیم، می بینیم که در آن، چه منظومه منسجمی از احساس و اندیشه موج می زند. عطار نیشابوری بنیان‌گذار ادبیات نمادین در جهان  و نخستین شاعری‌ است که از ادبیات تمثیلی و رمزگونه در شعر بهره گرفت و بیش از هر شاعر دیگری، به حکایت‌پردازی شهره شد.عبدالحسین زرین‌کوب در صدای بال سیمرغ، بخش ۱۷ می گوید:
    “شعر عطار، آن‌گونه که خودش آن‌را درک می‌کند شعر درد، شعر جنون، و شعر بی‌خودی است. چیزی‌ است که به قول خودش عقل با آن بیگانگی دارد و با این‌حال شعر حکمت است- حکمت دینی نه حکمت عقلی.”

    اینجانب روز ملی بزرگداشت عطار نیشابوری، شاعر و عارف پرآوازه فارسی را به جامعه علم و ادب تبریک گفته و به یمن آنکه امسال که روز بزرگداشت این شاعر نامی و فخر خراسانی همزمان با شروع ماه مهمانی خداوند است همگان را به شناخت اندیشه‌ها و آرمان‌های والای او فرامی‌خوانم.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *