×
×
جدیدترین‌‌ها

برنامه های روز بزرگداشت فردوسی در مشهد مقدس

  • کد نوشته: 41543
  • اردیبهشت 25, 1401
  • رئیس کمیسیون توسعه و بهسازی توس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: برنامه‌های متنوعی در مشهد برای بزرگداشت حکیم فردوسی مصادف با ۲۵ اردیبهشت در نظر گرفته‌ شده است.
    برنامه های روز بزرگداشت فردوسی در مشهد مقدس

    نخست نیوز : مجید طهوریان عسکری گفت: برنامه‌های گرامیداشت روز فردوسی در سه بخش برگزار می‌شود، برنامه‌ای برای افراد خواص و اثرگذار در حوزه فردوسی و انجمن‌های مردم‌نهاد برنامه‌ریزی شده است، مرکز پژوهش‌های شورای شهر مشهد نیز برنامه‌ای با محور هویت و شاهنامه در این ایام برگزار خواهد کرد.

    رئیس کمیسیون توسعه و بهسازی توس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: در بخش نخبگانی نیز با تولیگری دانشگاه فردوسی برگزار می‌شود، قرار شده است برخی از مجموعه همایش‌های علمی در این زمینه در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شود.

    او گفت: بخش سوم برنامه‌ها ویژه عموم مردم طراحی شده است. مجموعه سازمان فرهنگی شهرداری مشهد به مدت ۱۰ شب در جلوخان آرامگاه جشنواره‌ای با محور نشاط و شادابی شهروندان و معرفی ادبا و شاهنامه فردوسی برگزار خواهد کرد. همچنین مقرر شده یک دسته اجرای سرود میدانی در سطح شهر نیز برگزار شود.

    طهوریان عسکری گفت: همچنین جشنواره ادبی رمان حماسی نیز در ۲۵ اردیبهشت جایزه‌های سال خود را اهدا خواهد کرد، رونمایی از تندیس حکیم ابوالقاسم فردوسی در آرامگاه و تحویل آن به سفیر کشور ایتالیا از دیگر برنامه‌های روز بزرگداشت آرامگاه فردوسی است.

    او گفت: در محدوده آرامگاه فردوسی میدانی به نام سپهبد وجود دارد که فراخوان دریافت آثار هنرمندان برای نصب در همان میدان همان روز انجام خواهد شد. سه اثر موسیقی با گویش فارسی، تاجیک و افغانی نیز تولید خواهد شد و در اختیار عموم علاقه‌مندان در حوزه شعر و ادب فارسی قرار خواهد گرفت.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *