×
×
جدیدترین‌‌ها

فلسطین و اوکراین، محورهای دیدار عبدالله دوم با بایدن

  • کد نوشته: 41432
  • اردیبهشت 25, 1401
  • منابع خبری از دیدار و گفت‌وگوی پادشاه اردن با رئیس جمهوری آمریکا در واشنگتن با محوریت تجاوزات رژیم صهیونیستی به فلسطینی‌ها خبر دادند.
    فلسطین و اوکراین، محورهای دیدار عبدالله دوم با بایدن

    به گزارش نخست نیوز ، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دیوان سلطنتی اردن اعلام کرد که عبدالله دوم، پادشاه این کشور با جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا در واشنگتن دیدار و گفت‌وگو کرد.

    پادشاه اردن در دیدار با بایدن نسبت به تداوم خشونت در فلسطین در نتیجه اقدامات یکجانبه رژیم صهیونیستی هشدار داد.

    عبدالله دوم همچنین خواستار افزایش تلاش‌های بین‌المللی برای ازسرگیری مذاکرات میان فلسطینی‌ها و رژیم صهیونیستی و تشکیل کشور فلسطین به پایتختی قدس شرقی شد.

    در مقابل، جو بایدن نیز بر ضرورت حفظ وضعیت تاریخی و فعلی مسجدالأقصی تاکید کرد.

    وی همچنین نقش محوری اردن در تولیت اماکن اسلامی و مقدس فلسطین و قدس را ستود.

    بایدن ضمن تاکید بر حمایت کامل واشنگتن از اردن، نقش اردن به عنوان “شریک محوری” آمریکا در خاورمیانه را ستود و امان را “عنصری ضروری برای ارتقای ثبات در منطقه” خواند.

    دیوان سلطنتی اردن همچنین اعلام کرد که بایدن و عبدالله دوم به بحران اوکراین و پیامدهای آن برای امنیت و صلح بین المللی و همچنین اقتصاد جهانی پرداختند.

    دوطرف همچنین درباره تلاش‌های بین‌المللی در زمینه مقابله با تروریسم و راه‌های دستیابی به راه‌حل‌های سیاسی برای بحران‌های منطقه رایزنی کردند.

    طبق این بیانیه، بایدن و پادشاه اردن بر تقویت روابط دوجانبه میان واشنگتن و امان و تقویت همکاری اقتصادی و توسعه‌ای میان آنها تاکید کردند.

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *