×
×
جدیدترین‌‌ها

چرا روز قدس مهم است؟

  • کد نوشته: 39829
  • اردیبهشت 8, 1401
  • از روزی که امام خمینی (ره) آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را روز قدس اعلام کرد همواره از سوی رسانه‌های وابسته به جهود بین‌الملل تلاش شده تا این روز کمرنگ‌تر برگزار شود.
    چرا روز قدس مهم است؟

    نخست نیوز : جالب این‌که هر چه رسانه‌های جهانی وابسته به یهود تلاش می‌کنند تا این روز کمرنگ‌تر شوند هرسال جمعیت بیشتری از مسلمانان جهان در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به دفاع از قدس شریف برخاسته و به روش‌های گوناگون با مردم مظلوم فلسطین ابراز همدردی و همراهی می‌کنند اما امسال با توجه به شرایط به وجود آمده در قدس شریف قطعا وضع متفاوتی را در میان مسلمانان جهان شاهد خواهیم بود .
    آن‌ها شرایط این روزهای قدس و سیاست‌هایی توسط طلبانه صهیونیست‌ها را بهتر از هر زمان درک می‌کنند و درعین‌حال که توانمند شدن مقاومت در فلسطین معادلات را تغییر داده ، اما بازهم همراهی جهانی مسلمانان با ملت مظلوم فلسطین می‌تواند به خشونت در این مکان مقدس ادیان الهی پایان دهد.
    در همین راستا باید به چند نکته مهم اشاره کرد
    اول این‌که طی سالهای گذشته به دلیل بروز بیماری مهلک کرونا مراسم روز . قدس آن‌گونه که بایسته و شایسته حمایت از مقاومت و مردم فلسطین بود برگزار نشد لذا بجاست امسال که شر این ویروس منحوس تا حدودی از سر مسلمانان رفع شد.
    مردم مسلمان ایران هر چه باشکوه‌تر در مراسم شرکت کنند
    دوم اینکه طی سالهای اخیر رژیم صهیونیستی با فریب و تطمیع و گاه تهدید توانسته نظر برخی سران مرتجع عرب را به‌سوی خود جلب کرده و در جهت
    عادی‌سازی روابط با این کشورها گهگاهی برداشته است
    لذا واجب است که امت اسلام با حضور پرقدرت در مراسم روز قدس نشان دهند که مردم این کشورها هرگز هم عقیده با حاکمان در جهت عادی‌سازی روابط همراه نیستند و تا حقوق حقه مردم فلسطین محقق نشود از غاصبان سرزمین فلسطین ابراز بیزاری می‌کنند.
    سوم این‌که مسلمانان با حضورپر رنگ و پرشور خود درمراسم روز قدس نشان خواهند داد که اختلاف افکنی های دست نشانده های رژیم صهیونیستی میان مسلمانان جواب نداده و حتی اگر میان مسلمانان در برخی مسایل اختلاف وجود داشته باشد در دشمنی با اسراییل و حمایت از ملت مظلوم فلسطین هم آوا هستند.
    آخر اینکه، حاکمان صهیونیستی که این روزها در تنگنای مضاعفی قرار گرفته اند دست به اقدامات خشونت‌بار در قدس شریف زده و تلاش دارند تا با اشغال بخش‌های دیگری از قدس روند تحولات فلسطین اشغالی را به نفع خود تغییر دهند حال‌آنکه جوانان فلسطینی باقدرت و شجاعت و با تقدیم شهیدان آزاده این مدت نشان دادند که زیر بار این سیاست نخواهند رفت.
    از دیگر سو قدرتمند شدن مقاومت فلسطین و به طبع آن ضرب الله لبنان و سوریه تهدید جدی‌تری برای حاکمان غاصب رژیم صهیونیستی محسوب می‌شود که باعث شده آنان دست به سیاست‌های فرامرزی بزنند
    لذا باید ملت مسلمان ایران و تمام مسلمانان جهان با حضور در راهپیمایی روز قدس نشان دهند که این سیاست‌ها نیز سر راه زوال صهیونیست جای نخواهد بود.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *