×
×
جدیدترین‌‌ها

سفر هیئت آمریکایی به منطقه با هدف کاهش تنش‌ها در قدس

  • کد نوشته: 39220
  • فروردین 31, 1401
  • وب سایت "آکسیوس" به نقل از ۳ منبع آگاه گزارش داد که مقامات ارشد وزارت خارجه آمریکا برای آرام کردن تنش‌ها در قدس به اراضی اشغالی، اردن، مصر و رام‌الله سفر می‌کنند.
    سفر هیئت آمریکایی به منطقه با هدف کاهش تنش‌ها در قدس

    به گزارش نخست نیوز ، وب سایت آمریکایی اکسیوس گزارش داد، هدف سفر این هیئت آمریکایی آرام کردن اوضاع و کاهش تنش‌ها در قدس است.

    این سفر بیانگر نگرانی فزاینده واشنگتن درباره رخدادهای اخیر در قدس و اراضی فلسطینی است، به طوری که تشدید بیشتر تنش‌ها می‌تواند باعث شکل‌گیری دور جدیدی از خشونت‌ها در منطقه شود.

    پیش بینی می‌شود امروز (چهارشنبه)، معاون موقت وزیر امور خارجه در امور خاور نزدیک و معاون دستیار وزیر امور خارجه آمریکا، برای گفتگو با مقامات ارشد اسرائیل، رام‌الله، امان و قاهره، وارد منطقه شوند.

    در همین راستا، وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد که آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه این کشور دوشنبه و سه شنبه در تماس‌هایی جداگانه با ایمن الصفدی، وزیر امور خارجه اردن، یائیر لاپید، وزیر خارجه اسرائیل و محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، بر لزوم آرام کردن اوضاع و کاهش تنش‌ها تاکید کرد.

    براساس بیانیه وزارت امور خارجه آمریکا، بلینکن و الصفدی در جریان گفتگوی تلفنی خود بر اهمیت تلاش اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها برای پایان دادن به چرخه خشونت با خودداری از اقدامات و لفاظی‌هایی که تنش‌ها را تشدید می‌کند، تاکید کردند.

    بلینکن همچنین با تاکید بر اهمیت حفظ وضعیت تاریخی موجود در مسجدالاقصی از نقش اردن به عنوان حامی اماکن مقدس اسلامی در قدس قدردانی کرد.

    رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین نیز به نوبه خود در گفتگوی تلفنی با وزیر امور خارجه آمریکا، گفت که اسرائیل وضعیت تاریخی و قانونی موجود در مسجد الاقصی را نقض می‌کند و تاکید کرد که طبق بیانیه صادره از سوی سازمان اوقاف اسلامی، مرجعی که این مجموعه را اداره می‌کند، تشکیلات خودگردان فلسطین است نه اسرائیل.

    برچسب ها آمریکایی

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *