×
×
جدیدترین‌‌ها

تظاهرات حامیان روسیه و پوتین در آلمان

  • کد نوشته: 38410
  • فروردین 23, 1401
  • حدود ۲۰۰۰ تن از حامیان روسیه در فرانکفورت آلمان دست به تجمع زدند و تجمعات دیگری هم در دیگر شهرهای آلمان در حمایت از ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه برگزار شد.
    تظاهرات حامیان روسیه و پوتین در آلمان

    به گزارش نخست نیوز ، به نقل از وب‌سایت دیلی میل، در شهر هانوفر آلمان تجمعی از حامیان روسیه با ۳۵۰ خودرو به جمعیت ۷۰۰ نفری از معترضان گروه مقابل که حامی اوکراین بودند، رسیدند.

    طرفداران روسیه، پرچم‌های روسیه و همچنین تعدادی پرچم آلمان به همراه داشتند و علیه تبعیض در آلمان در قبال روس‌ها بعد از حمله به اوکراین اعتراض کردند. این راهپیمایی‌ها و کاروان خودروها تحت عنوان “رژه شرم” برگزار شد.

    پلیس آلمان اعلام کرد، موانعی برای جدا نگاه داشتن جمعیت طرفدار روسیه و طرفداران اوکراین قرار داد و اعتراضات مسالمت‌آمیز برگزار شد.

    طبق آخرین‌ آمارها، بعد از ۲۴ فوریه که جنگ آغاز شد، حدود ۳۰۰ هزار اوکراینی وارد آلمان شده‌اند. از زمان شروع حمله روسیه در فوریه، پلیس آلمان از ثبت ۳۸۳ جرم ضد روس‌ها و ۱۸۱ فقره جریم علیه اوکراینی‌ها خبر داده است. آلمان محل سکونت حدود ۱.۲ میلیون روس و ۳۲۵ هزار اوکراینی است و بعد از جنگ هم بیش از ۳۱۶ هزار آواره وارد آلمان شده‌اند.

    در فرانکفورت، جمعیت طرفدار روسیه به سمت مرکز شهر حرکت کرد چون مقامات محلی اجازه ورود با خودرو ندادند. جمعیت طرفدار اوکراین در دو نقطه دیگر در فرانکفورت تجمع کردند و بنرهایی با نوشته “جنگ را متوقف کنید” به همراه داشتند و پرچم‌های اوکراین را روی چهره‌هایشان کشیده بودند.

    پلیس فرانکفورت آماری از تعداد افراد شرکت‌کننده در تجمع موافق روسیه و موافق اوکراین منتشر نکرد. با این حال مقامات محلی گفتند که در تجمع طرفدار روسیه حدود ۲۰۰۰ تن حضور داشتند.

    مقامات محلی آلمان پیش از اعتراضات هشدار دادند که گرچه مردم حق تجمع دارند اما پروپاگاندای جنگ روسیه یا تایید حمله روسیه “تحمل نخواهد شد.”

    از زمان آغاز حمله روسیه، اعضای جامعه مهاجران روس در آلمان با سوءرفتار، ارعاب و حتی تخرب اموال مواجه شده‌اند.

    کریستیان فریر ۴۰ ساله که هم شهروندی روسیه را دارد و هم آلمان، می‌گوید وب‌سایت تعمیر خودروی او هک شده و امتیاز آنلاین آن سقوط کرده است. این اقدام سایبری اندکی پس از آن شروع شد که او یک راهپیمایی حامیان روسیه را ترتیب داد. او می‌گوید: زندگی من جهنم است. من هدفم صرفا این بود که علیه تخاصم روزانه‌ای که روس‌ها در آلمان تحمل می‌کنند، اعتراض کنم.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *