×
×
جدیدترین‌‌ها

رایزنی تلفنی پوتین و ماکرون درباره وضعیت اوکراین

  • کد نوشته: 36482
  • اسفند 29, 1400
  • روسای جمهور روسیه و فرانسه در یک گفتگوی تلفنی به تبادل نظر در مورد وضعیت اوکراین و مذاکرات نمایندگان مسکو و کی‌یف پرداختند.
    رایزنی تلفنی پوتین و ماکرون درباره وضعیت اوکراین

    به گزارش نخست نیوز ، به نقل از خبرگزاری آناتولی، کرملین در بیانیه‌ای اعلام کرد، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در تماس تلفنی با امانوئل ماکرون، همتای فرانسوی‌اش جدیدترین وضعیت اوکراین را مورد بررسی قرار داد.

    در این بیانیه آمده است، ولادیمیر پوتین در پاسخ به نگرانی‌های ماکرون در قبال امنیت غیرنظامیان در اوکراین، بیان کرد که روسیه “هر کار ممکنی” را برای حفظ جان غیرنظامیان از جمله از طریق ایجاد کوریدورهای بشردوستانه انجام داده است.

    بر اساس این گزارش، پوتین در این تماس تلفنی، نیروهای امنیتی اوکراین را به ارتکاب “جنایت جنگی” با “گلوله باران گسترده توپخانه‌ای و موشک باران” در دونباس متهم کرد.

    طبق اعلام کرملین، رهبران دو کشور همچنین در مورد مذاکرات اخیر بین نمایندگان روسیه و اوکراین و موضع مسکو در مورد چگونگی دستیابی به یک توافق گفتگو کردند.

    بر اساس گزارش تلویزیون BFM فرانسه، مقامات کاخ الیزه اعلام کردند، ماکرون به نوبه خود از پوتین خواست تا “اقدامات ملموس و قابل راستی‌آزمایی برای رفع محاصره ماریوپل” اتخاذ کند.

    رئیس جمهور فرانسه همچنین  بر درخواستش برای آتش بس فوری تاکید کرد.

    به گفته مقامات اوکراینی، نیروهای مسلح روسیه اطراف شهر ماریوپل را محاصره کرده‌اند و روز چهارشنبه سالن تئاتری را هدف قرار دادند که بیش از 1000 غیرنظامی در آن پناه گرفته بودند.

    در بیانیه کرملین آمده است که ماکرون و پوتین همچنین توافق کردند تا به این نوع گفت‌وگوها ادامه دهند

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *