×
×
جدیدترین‌‌ها

شی جینپینگ برای اولین بار پس از کرونا به سفر خارجی می‌رود؛ مقصد عربستان

  • کد نوشته: 36111
  • اسفند 25, 1400
  • براساس گزارش روزنامه وال استریت ژورنال، عربستان از رئیس جمهوری چین برای سفر به ریاض به منظور تقویت مناسبات با پکن دعوت به عمل آورده است.
    شی جینپینگ برای اولین بار پس از کرونا به سفر خارجی می‌رود؛ مقصد عربستان

    به گزارش نخست نیوز ، براساس گزارش وال استریت ژورنال، دعوت از شی جینپینگ، رئیس جمهوری چین برای سفر به ریاض در شرایطی انجام میشود که روابط عربستان و آمریکا تیره شده است.

    این سفر که اولین بازدید خارجی شی از زمان آغاز پاندمی کرونا خواهد بود، قرار است پس از ماه رمضان که در آوریل آغاز میشود، انجام شود.

    یک مقام سعودی به این نشریه آمریکایی گفت: ولیعهد و شی جینپینگ دوستان نزدیکی هستند و هر دو درک میکنند که پتانسیل زیادی برای مناسبات قوی تر وجود دارد. اینطور نیست که آنها فقط از ما نفت بخرند و ما هم از آنها سلاح بخریم.

    سفر بالقوه شی جینپینگ نشان دهنده تیرگی روابط محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی و جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکاست که در انتخابات ۲۰۲۰ وعده داد تا با این پادشاهی همچون یک کشور “منفور” برخورد کند.

    همین اواخر هم بن سلمان از گفتگوی تلفنی با بایدن که تلاش داشت از افزایش قیمت نفت حین حمله روسیه به اوکراین جلوگیری کند، خودداری کرد.

    از زمان آغاز حمله روسیه به اوکراین در ۲۴ فوریه، عربستان سعودی بارها درخواست آمریکا برای تولید نفت بیشتر به منظور جلوگیری از افزایش بهای نفت خام را رد کرده است. در همین حال امارات هم از قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل در محکومیت حمله مسکو دوری کرد.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *