×
×
جدیدترین‌‌ها

جنگ اوکراین، تایوان را به آموزش بیشتر نیروهای ذخیره کشانده است

  • کد نوشته: 35894
  • اسفند 22, 1400
  • رئیس جمهوری تایوان بر اساس یک برنامه جدید با هدف تقویت آمادگی جنگی، از آموزش نیروهای ذخیره ارتش این جزیره بازدید کرد.
    جنگ اوکراین، تایوان را به آموزش بیشتر نیروهای ذخیره کشانده است

    به گزارش نخست نیوز ، به نقل از خبرگزاری رویترز، حمله روسیه به اوکراین و همچنین رویکرد جنگ طلبانه چین در قبال تایوان باعث شده تا دولت تایپه انگیزه بیشتری برای آموزش نیروهای ذخیره خود داشته باشد.

    جنگ در اوکراین بحث‌هایی را در تایوان در مورد آمادگی و تاکتیک‌های این جزیره در صورت تصرف با زور آن، برانگیخته است.

    دولت تایوان اواخر سال گذشته میلادی اعلام کرد که اصلاحاتی را درباره آموزش نیروهای ذخیره از جمله بیشتر کردن رزمایش‌های تیراندازی و ضربتی انجام می‌دهد.

    جنگ اوکراین، تایوان را به آموزش بیشتر نیروهای ذخیره کشانده است
    آموزش نیروهای ذخیره ارتش تایوان

    بر اساس این برنامه جدید که در ماه جاری میلادی آغاز شده، نیروهای ذخیره ارتش تایوان به جای پنج تا هفت روز، دو هفته تحت آموزش قرار می‌گیرند و زمان بیشتری را برای آموزش ضربتی از جمله تیراندازی سپری می‌کنند.

    تسای اینگ ون، رئیس جمهوری تایوان در جریان بازدید از تیراندازی نیروهای ذخیره ارتش در حومه تایپه گفت، نیروهای ذخیره به ویژه در مناطقی که نزدیک به محل سکونتشان باشند، آموزش می‌بینند.

    وی افزود: اوضاع کنونی در اوکراین یکبار دیگر اثبات می‌کند که دفاع از “کشور” در کنار وحدت و همبستگی و کمک بین‌المللی به وحدت تمامی مردم بستگی دارد.

    وزیر دفاع تایوان نیز به خبرنگاران گفت، درس‌های بیشماری از اوکراین گرفته شده و افزود: مشخص شد که مردم تنها با چند روز آموزش می‌توانند سلاح به دست بگیرند و وارد نبرد شوند. نیروهای ذخیره ما هم اگر هفت تا ۱۴ روز در سال آموزش ببینند، اعتماد به نفس بیشتری به ما می‌دهند.

    جنگ اوکراین، تایوان را به آموزش بیشتر نیروهای ذخیره کشانده است
    آموزش نیروهای ذخیره تایوان

    ارتش تایوان به تدریج از داشتن سرباز وظیفه به یک نیروی حرفه‌ای تحت تسلط داوطلبان تبدیل شده است. اما خبرگزاری رویترز گزارش کرده که چنین تغییری مشکل ساز است و به ۲.۳۱ میلیون نیروی ذخیره ارتش آسیب وارد می‌شود. برخی هم از هدر رفت وقت در رزمایش‌ها و سخنرانی‌های بیهوده در حین این آموزش‌ها شکایت داشتند.

    یکی از قانونگذاران مستقل تایوان نیز گفت: حمله روسیه به اوکراین باعث شده تا بسیاری از تایوانی‌ها برای دفاع از جزیره مصمم‌تر شوند و از اصلاحات آموزشی برای نیروهای ذخیره و دفاع مدنی بیشتر حمایت کنند.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *