×
×
جدیدترین‌‌ها

وزیر خارجه سابق روسیه:
پوتین دیوانه نیست اما اطلاعات غلط ارتش در اختیارش قرار می‌گیرد

  • کد نوشته: 35541
  • اسفند 18, 1400
  • وزیر امور خارجه سابق روسیه گفته است، پوتین "دیوانه" نیست و به عمد از تسلیحات اتمی علیه غرب استفاده نمی‌کند.
    پوتین دیوانه نیست اما اطلاعات غلط ارتش در اختیارش قرار می‌گیرد

    به گزارش نخست نیوز ، به نقل از پایگاه خبری یاهو، آندری کوزیرف، وزیر امور خارجه سابق روسیه از ۱۹۹۰ تا ۱۹۹۶ ادامه داد، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه آدمی منطقی است اما بر اساس اطلاعات نادرست ارتش روسیه فعالیت می‌کند.

    وی در توئیتی به این مساله پرداخت که نظرات در غرب مبنی بر اینکه پوتین در تصمیم گیری حمله به اوکراین غیرمنطقی عمل کرده، نادرست است و افزود: من با این نظرات موافق نیستم. این وحشتناک است اما غیرمنطقی نیست.

    وزیر امور خارجه سابق روسیه همچنین به این مساله پرداخت که پوتین از سوی مشاوران و ماشین پروپاگاندای خود اینطور متقاعد شده که اوکراین توسط نازی‌ها اداره می‌شود و غرب برای آنکه از نفوذ بیشتر کرملین جلوگیری کند، پشت کی‌یف درآمده است.

    کوزیرف با بیان اینکه بر این باور است که دروغ‌های مقام‌های ارتش روسیه باعث دامن زدن به این تصمیم از سوی پوتین شده است، ادامه داد: کرملین ۲۰ سال گذشته را به مدرن کردن ارتش روسیه پرداخته است. اما قسمت بزرگی از بودجه ارتش به سرقت رفته و صرف خرید قایق‌های تفریحی بزرگ در قبرس شده است. اما به عنوان یک مشاور نظامی شما نمی‌توانید این را به پوتین گزارش کنید و بجایش به دروغ پردازی به او متوسل می‌شوید. روشی که غرب در گذشته با روسیه داشته، باعث شده که پوتین باور کند آنها قادر به انجام هیچ کاری نیستند.

    وزیر امور خارجه سابق روسیه همچنین ادامه داد، مسکو با این تحریم‌های وضع شده از سوی انگلیس، کانادا، آمریکا و اتحادیه اروپا که علیه شخص پوتین، وزرا،‌ اولیگارش‌ها، اشخاص نزدیک به کرملین، بانک‌ها و مشاغل اصلی و کلیدی روسیه وضع شده‌اند، دست و پنجه نرم کرده و به مقابله پرداخته است.

    به گفته کوزیرف اقتصادی روسیه ناشی از تحریم‌های بین‌المللی به شدت آسیب دیده و ارزش روبل روسیه به پایین‌ترین حد خود رسیده در مقابل دلار کاهش ۴۰ درصدی داشته است. پوتین یکسری اشتباهات انجام داده اما اینها او را دیوانه نکرده است.

    سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه کنونی روسیه به اظهارات لیز تراس، همتای انگلیسی خود و صحبت‌های جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا اشاره کرده و گفته بود: تفکرات جنگ هسته‌ای در سر روس‌ها نیست. خانم تراس گفت که او آماده درگیری میان روسیه و ناتو است. بایدن در پاسخ به پرسشی درباره اینکه آیا جایگزینی برای این تحریم‌ها وجود دارد، پاسخ داد که تنها جایگزین جنگ جهانی سوم است و همه این احساس را پیدا کردند که این تنها می‌تواند جنگ هسته‌ای باشد.

    با اینها، کوزیرف تاکید کرده که پوتین حقیقتا از تهدید اتمی به عنوان آخرین گزینه برای امتیازگیری از اوکراین و غرب استفاده می‌کند: به باور من، او منطقی است. با این حساب، من قویا بر این باورم که او عمدا از سلاح اتمی علیه غرب استفاده نخواهد کرد. به این دلیل می‌گویم عمدی چون شلیک عمدی در نزدیکی یک نیروگاه برق اتمی می‌تواند به یک فاجعه غیرعمدی اتمی در اوکراین منجر شود.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *