×
×
جدیدترین‌‌ها

برگزیدگان دومین جشنواره فیروزه خراسان رضوی معرفی شدند

  • کد نوشته: 35458
  • اسفند 17, 1400
  • ومین دوره جشنواره کالاها و محصولات فرهنگی خراسان رضوی فیروزه با معرفی برگزیدگان از سوی هیات داروان به کار خود پایان داد.
    برگزیدگان دومین جشنواره فیروزه خراسان رضوی معرفی شدند

    به گزارش نخست نیوز ، خزریان، سرپرست هیات داوران دومین دوره جشنواره فیروزه، در این مراسم که دوشنبه، ۱۶ اسفند ماه ۱۴۰۰، در مشهد برگزار شد ضمن قرائت بیانیه هیات داوران در رابطه با معیارهای گزینش آثار اظهار کرد: اولویت داوران هم‌سویی آثار ارسالی با اهداف و برنامه‌های جشنواره، انعکاس عنصر اقلیم و آداب و رسوم منطقه در محصولات هنری، قابلیت ساخت و تولید انبوه این آثار و نیز امکان ترویج فرهنگ ایرانی و اسلامی از طریق عرضه آن‌ بوده‌ است.

    وی با اشاره به استقبال هنرمندان از این جشنواره ادامه داد: در این دوره نسبت به سال گذشته آثار خلاقانه‌تری به دست داوران رسیده‌ است.

    خزریان تصریح کرد: هیات داوران آثار ارسالی را در چند حیطه اصلی ارزشیابی کردند که زیبایی‌شناسی بصری، درج مولفه‌های ایرانی اسلامی و سازگاری محصولات با محیط زیست از جمله اصلی‌ترین معیارهای این ارزیابی‌ها بوده‌ است.

    سرپرست هیات داوران دومین دوره جشنواره فیروزه خاطرنشان کرد: از جمله اهداف این رویداد فرهنگی، معرفی فعالان صنایع خلاق به جامعه و نهادهای خصوصی بوده‌ تا همکاری آن‌ها به رونق بازار کالاهای فرهنگی منتهی شود. تفکر راهبردی، فرایند دانایی و مشارکت گروهی و بسترسازی توسعه در تولیدات کاربردی آثار لازمه توسعه فرهنگ ایرانی و اسلامی است.

    در پایان این مراسم اسامی برگزیدگان جشنواره به ترتیب زیر اعلام شد:

    نفر اول: مرجان گنجعلی از مشهد برای طراحی ست چوب و فیروزه

    نفر دوم: علی اسماعیل‌نیا از تربت‌حیدریه برای طراحی شکلات‌خوری چوبی

    نفر سوم: مهدی حسن‌زاده از تربت حیدریه برای طراحی خنچه جاشمعی فلزی

    نفرات شایسته تقدیر به انتخاب هیات داوران نیز عبارت بودند از رباب لطفی از نیشابور، مرضیه فرهانی از کاشمر، علی اسپلانی از تربت حیدریه، حسن ترابی از گناباد، ملیحه خدادادپور از درگز، احسان عزیز، مهدی باغیشنی، مجید سلطانی عرفانی، مجتبی جدی و زکیه اکبرپور از مشهد.

    همچنین آثار مرجان گنجعلی و علی اسپلانی نیز در جشنواره ملی فیروزه شایسته تقدیر شناخته شد.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *