×
×
جدیدترین‌‌ها

مکزیک، روسیه را تحریم نمی‌کند

  • کد نوشته: 34908
  • اسفند 12, 1400
  • رئیس جمهور مکزیک گفت، کشورش هیچ تحریم اقتصادی علیه روسیه از بابت حمله به اوکراین اعمال نخواهد کرد.
    مکزیک، روسیه را تحریم نمی‌کند

    به گزارش نخست نیوز ، به نقل از خبرگزاری رویترز، آندرس مانوئل لوپز اوبرادور، رئیس جمهور مکزیک همچنین در اظهاراتی از آنچه سانسور رسانه های دولتی روسیه توسط شرکت های رسانه های اجتماعی خواند انتقاد کرد.

    لوپز اوبرادور در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: ما دست به هیچ گونه تلافی جویی اقتصادی نمی زنیم زیرا می خواهیم روابط خوبی با تمام دولت های جهان داشته باشیم.

    این موضع لوپز اوبرادور در شرایطی اتخاذ شده که بسیاری از کشورها در صدد اعمال تحریم های بین المللی علیه روسیه به بهانه اقدامات ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در اوکراین هستند.

    روسیه روابطی قوی با دولت های مختلف در آمریکای لاتین، به ویژه دولت های کوبا، ونزوئلا و نیکاراگوئه ایجاد کرده است، اما به نظر می رسد که روابط این کشور با مکزیک به دلیل روابط قوی که با آمریکا دارد محدود است.

    اقتصاد مکزیک و آمریکا عمیقاً در هم تنیده شده اند. با این حال لوپز اوبرادور، رهبر چپ‌گرای مکزیک، گاهی روابطی پرتنش با آمریکا داشته و از سیاست خارجی واشنگتن انتقاد کرده است.

    این اظهارات لوپز اوبرادور در پاسخ به سوالی درباره علاقمندی شرکت لوک اویل، دومین تولیدکننده بزرگ نفت روسیه و شرکت هواپیمایی روسی آئروفلوت به مکزیک مطرح شد. شرکت لوک اویل روز جمعه اعلام کرد که خرید ۵۰ درصد سهام اپراتور در یک پروژه نفتی فراساحلی در مکزیک را در راستای تلاش خود برای گسترش فعالیت جهانی اش تکمیل کرده است.

    رئیس جمهور مکزیک همچنین از آنچه سانسور کردن رسانه های دولتی روسیه خواند انتقاد کرد. لوپز اوبرادور گفت: من با این واقعیت که رسانه های روسیه یا هر کشوری سانسور شوند موافق نیستم.

    اخیرا شرکت گوگل که زیرمجموعه شرکت آلفابت است، دریافت پول توسط شبکه دولتی روسی راشاتودی و کانال‌های دیگر از بابت تبلیغات وبسایتها، اپلیکیشنها و ویدیوهای یوتیوبی آنها را ممنوع کرد؛ اقدامی که مشابه با اقدام فیسبوک بعد از حمله به اوکراین است.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *