×
×
جدیدترین‌‌ها

آمریکا به جبهه شرقی ناتو نیرو و تجهیزات نظامی می‌فرستد

  • کد نوشته: 34278
  • اسفند 4, 1400
  • به گفته یک مقام ارشد دفاعی آمریکا، واشنگتن ۸۰۰ سرباز به کشورهای حوزه بالتیک و تا هشت فروند جنگنده اف-۳۵ به چندین مکان عملیاتی در امتداد جناح شرقی ناتو می‌فرستد.
    آمریکا به جبهه شرقی ناتو نیرو و تجهیزات نظامی می‌فرستد

    به گزارش نخست نیوز ، جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا ساعاتی پیش با بیان این که ولادیمیر پوتین (رئیس‌جمهوری روسیه) در حال تهیه چارچوبی برای گرفتن سرزمین‌های بیشتر با اعمال زور است، افزود: دستور نقل‌ و انتقال بیشتر نیروهای آمریکایی و تجهیزات نظامی در اروپا را داده‌ایم تا متحدان آمریکا در منطقه بالتیک، یعنی استونی، لتونی و لیتوانی تقویت شوند.

    حال یک مقام ارشد دفاعی آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری رویترز اعلام کرده است که ۸۰۰ سرباز پیاده و هشت جنگنده اف-۳۵، بخشی از منظور بایدن از «نقل‌ و انتقال بیشتر نیروها» هستند. علاوه بر این، آمریکا ۳۲ هلیکوپتر تهاجمی «آپاچی ای‌اچ-۶۴» را نیز از نقاطی در اروپا به این سه کشور بالتیک و لهستان خواهد فرستاد.

    این مقام ارشد آمریکایی که نخواست نامش فاش شود، گفت: این نیروهای اضافی برای اطمینان‌دادن به متحدان ناتو، جلوگیری از هرگونه تجاوز احتمالی علیه کشورهای عضو این اتحاد و آموزش نیروهای کشورهای میزبان، تغییر موقعیت می‌دهند.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *