×
×
جدیدترین‌‌ها

طرح ۴ محوری البرهان برای حل بحران سودان در میان تحرکات سازمان ملل

  • کد نوشته: 33531
  • بهمن 25, 1400
  • رئیس شورای حاکمیتی سودان در دیدار با هیئتی از اتحادیه آفریقا طرحی شامل چهار محور را برای حل و فصل بحران کشورش پیشنهاد داد.
    طرح ۴ محوری البرهان برای حل بحران سودان در میان تحرکات سازمان ملل

    به گزارش نخست نیوز ، به نقل از شبکه خبری المیادین، عبدالفتاح البرهان، رئیس شورای حاکمیتی سودان با اعضای هیئتی از کمیسیون اتحادیه آفریقا به ریاست موسی فکی، رئیس این کمیسیون دیدار و گفت‌وگو کرد.

    البرهان در جریان این نشست طرحی را برای حل و فصل بحران کشورش پیشنهاد کرد که شامل چهار محور است.

    طبق این گزارش، چهار محور ارائه شده توسط البرهان شامل؛ تشکیل دولت صلاحیت ملی مستقل، راه‌اندازی یک روند گفت‌وگوی همه‌جانبه و فراگیر، برگزاری انتخابات آزاد و سالم در پایان دوره انتقالی و انجام اصلاحات در سند قانون اساسی سودان است.

    البرهان در این دیدار همچنین ایفای نقش اتحادیه آفریقا در راستای حمایت از صلح و ثبات در تمامی کشورهای این قاره و به ویژه سودان را ستود.

    در همین حال، هیئت اعزامی سازمان ملل به لیبی “یونیتامس” نیز در بیانیه‌ای از آمادگی خود برای تهیه یک “سند یکپارچه” درباره نقاط مورد توافق میان طرف‌های درگیر در بحران سیاسی سودان خبر داد.

    در این بیانیه آمده است: هیئت سازمان ملل درحال تهیه یک سند یکپارچه‌ است که زمینه‌های اصلی توافق میان طرف‌های مختلف سودان درباره موضوعات بحث برانگیز مربوط به انتقال قدرت را برجسته کند.

    هیئت سازمان ملل در سودان به جزپیات بیشتر سند مذکور اشاره‌ای نکرده است.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *