×
×
جدیدترین‌‌ها

ثبت نام مجدد نامزدهای ریاست جمهوری عراق از امروز

  • کد نوشته: 32840
  • بهمن 20, 1400
  • پارلمان عراق با انتشار سندی اعلام کرد به دلیل پایان مهلت انتخاب رئیس جمهوری عراق، ثبت نام مجدد از نامزدها از امروز چهارشنبه آغاز می شود.
    ثبت نام مجدد نامزدهای ریاست جمهوری عراق از امروز

    به گزارش نخست نیوز ، به نقل از میدل ایست نیوز، پارلمان عراق طی تصمیمی از ثبت نام مجدد نامزدهای ریاست جمهوری عراق از امروز خبر داد.

    بنابر آنچه در سند منتشر شده پارلمان آمده است، با توجه به پایان مهلت مشخص شده برای انتخاب رئیس جمهور براساس قانون اساسی و به موجب ماده ۷۲/دوم/ب از قانون اساسی و با استناد به قانون نامزدی برای پست ریاست جمهوری به شماره ۸ سال ۲۰۱۲، ثبت نام مجدد از نامزدهای ریاست جمهوری انجام می شود.

    در سند مذکور اشاره شده است که ثبت نام مجدد از نامزدها از امروز چهارشنبه۹ فوریه ۲۰۲۲ به مدت سه روز انجام خواهد شد.

    پیش از این یک منبع در مجلس عراق از احتمال ثبت نام مجدد از نامزدهای ریاست جمهوری عراق خبر داده بود.

    از سوی دیگر، برهم صالح، رئیس جمهوری عراق از دادگاه فدرال خواستار توضیح درباره خلأ قانونی، در پی به پایان رسیدن مهلت انتخاب رئیس جمهور جدید عراق و عدم انتخاب شخص مورد نظر شد.

    به گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واع)، صالح در نامه ای که به دادگاه فدرال عراق داده اشاره کرده که با توجه به ماده ۷۰ قانون اساسی و عدم انتخاب رئیس جمهور به دلیل به حد نصاب نرسیدن جلسه پارلمان، دادگاه فدرال ماده ۷۲/دوم را شرح دهد.

    رئیس جمهور عراق گفته که در این ماده به وضعیت عدم اقدام پارلمان در اجرای الزامات قانون اساسی در بند مذکور و وضعیت رئیس جمهوری و فعالیت آن برای جلوگیری از ایجاد خلأ قانونی تا زمان تکمیل الزامات ماده ۷۰ قانون اساسی اشاره ای نشده است.

    این درحالی است که علی التمیمی، کارشناس مسائل حقوقی در عراق گفته است برهم صالح براساس ماده ۷۲/دوم از قانون اساسی و مصوبه شماره ۵۱ سال ۲۰۱۰ دادگاه فدرال به فعالیت خود به عنوان رئیس جمهور عراق ادامه می دهد.

    برچسب ها عراق

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *