×
×
جدیدترین‌‌ها

آمریکا فروش 100 میلیون دلاری تجهیزات نظامی به تایوان را تایید کرد

  • کد نوشته: 32797
  • بهمن 20, 1400
  • پنتاگون اعلام کرد، آمریکا فروش احتمالی ۱۰۰ میلیون دلاری تجهیزات و خدمات به تایوان را برای حفظ، نگهداری و توسعه سامانه‌های موشکی پاتریوت مورد استفاده در این جزیره تایید کرده است.
    آمریکا فروش 100 میلیون دلاری تجهیزات نظامی به تایوان را تایید کرد

    به گزارش نخست نیوز ، به نقل از خبرگزاری رویترز، در بیانیه آژانس همکاری امنیت دفاعی آمریکا آمده است که پس از تایید وزارت امور خارجه برای فروش این تجهیزات که توسط سفارت دوفاکتوی تایوان در واشنگتن درخواست شده بود، گواهینامه مورد نیاز را به اطلاع کنگره رسانده است.

    این آژانس همچنین اعلام کرد: ارتقا سیستم‌های دفاع هوایی پاتریوت به ارتقا و بهبود امنیت مورد نیاز در تایوان کمک کرده و باعث حفظ ثبات سیاسی، توازن نظامی، اقتصادی و پیشرفت در منطقه می‌شود.

    این آژانس همچنین گفت: این فروش پیشنهادی با حمایت از تلاش‌های مداوم دریافت‌کننده برای مدرن‌سازی نیروهای مسلح و حفظ قابلیت دفاعی معتبر، در خدمت منافع ملی، اقتصادی و امنیتی ایالات متحده است. همچنین مقاطعه کارهای اصلی این فروش کمپانی ریتون تکنولوجیس (RTX.N) و لاکهید مارتین (LMT.N) خواهند بود.

    در این میان، وزارت خارجه تایوان نیز از این تصمیم استقبال کرد و در بیانیه‌ای گفت: در مواجهه با ادامه گسترش نظامی چین و اقدامات تحریک آمیز این کشور، تایوان با یک دفاع مستحکم امنیت ملی خود را حفظ می‌کند و به تعمیق همکاری امنیت نزدیکش با آمریکا ادامه می‌دهد.

    وزارت دفاع تایوان نیز گفته که این تصمیم در خرید سیستم‌های پاتریوت جدید در جریان نشست ۲۰۱۹ با مقام‌های آمریکایی در دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ گرفته شده است.

    این وزارتخانه همچنین اعلام کرد که انتظار می‌رود این توافق ظرف یک ماه اجرایی شود.

    تایوان که مورد ادعای مالکیت از سوی چین است از ماموریت‌های مداوم نیروی هوایی چین در منطقه دفاع هوایی خود شکایت کرده و دولت واشنگتن نیز این اقدامات از سوی چین را تلاش این کشور برای اعمال فشار بر تایپه برای پذیرش ادعای پکن می‌داند.

    آمریکا مانند اکثر کشورها روابط رسمی با تایوان ندارد اما بزرگترین حامی تایوان است.

    سفیر چین در آمریکا ماه گذشته میلادی گفته بود که دو کشور احتمالا وارد درگیری نظامی می‌شوند، اگر که واشنگتن به استقلال تایوان دامن بزند.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *