×
×
جدیدترین‌‌ها

حمله افراد مسلح به مقر صلحبانان سازمان ملل در سودان و آغاز تحقیقات در این باره

  • کد نوشته: 32600
  • بهمن 18, 1400
  • ارتش سودان اعلام کرد درجریان درگیری بین نیروهای محافظ مقر سازمان ملل و اتحادیه اروپا، با شورشی‌های دارفور در شهر "الفاشر" مرکز ایالت دارفور شمالی در غرب این کشور، تعدادی کشته و زخمی شدند.
    حمله افراد مسلح به مقر صلحبانان سازمان ملل در سودان و آغاز تحقیقات در این باره

    به گزارش نخست نیوز ، به نقل از الجزیره، در بیانیه ارتش آمده است: بعدازظهر شنبه اطراف مقر مأموریت “یونامید” در شهر الفاشر درگیری‌هایی بین نیروهای مسئول نگهبانی از مقر این نهاد بین‌المللی با یک گروه مسلح که سعی در حمله به مقر”یونامید” داشتند به وقوع پیوست.

    در این بیانیه بدون اشاره به علل درگیری و تعداد کشته‌ها و مجروحان، آمده است این خشونتها منجر به کشته و زخمی شدن شماری از نیروهای دو طرف شد.

    در این بیانیه همچنین گفته شده که مجروحان برای مداوا به بیمارستان نظامی الفاشر منتقل شدند و اوضاع تحت کنترل است.

    طبق این بیانیه، تحقیقات درباره این حادثه تحت نظارت و پیگیری کمیته امنیت دولتی دارفور آغاز شده است.

    روز چهارشنبه، عبدالفتاح البرهان، رئیس شورای حاکمیتی سودان، در جریان سفر خود به شهر الفاشر، گفت که طبق توافقنامه صلح ۲۰۲۰، تصمیماتی برای اطمینان از عدم تکرار نقض‌های امنیتی اتخاذ شده است.

    اکتبر ۲۰۲۰، خارطوم توافقنامه‌ای برای برقراری صلح با گروه‌های مسلح در ائتلاف “جبهه انقلابی” سودان امضا کرد، در حالی که “جنبش مردمی-شمال” به رهبری “عبدالعزیز الحلو” و “جنبش آزادی سودان” به رهبری “عبدالواحد نور”، از امضاء این توافق سر باز زدند.

    در ۲۴ دسامبر، مقر مأموریت “یونامید”  مورد غارت و حمله قرار گرفت و به دنبال آن انبار برنامه جهانی غذا در ۲۹ همان ماه در الفاشر توسط مهاجمان ناشناس غارت شد.

    برچسب ها سودان

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *